200 deltakere på Lexit Groups første messe på to år

PUBLISERT: 9 mai 2022
OPPDATERT: 26 januar

Annett Malmo og Tone Sagen var svært fornøyde med oppmøtet.

Lexit Group arrangerte 3. mai sin første messe på to år. Med rundt 200 deltakere i løpet av dagen var Annett Malmo og Tone Sagen svært fornøyd med oppslutningen.

– Vi ønsker fra år til år å forbedre oss, og denne gangen tok vi et stort steg størrelsesmessig både når det gjelder lokalet, utstilte produkter/løsninger/maskiner og ikke minst antall besøkende – vi doblet det i forhold til den forrige messen i 2020, sier markedsansvarlig Tone Sagen.

– Messa inkluderer et utvalg av alt det vi kan tilby den brede kundegruppen vår og det er mange som er ute etter både programvareløsninger, datafangst og digitalisering i verdikjeden. Løsningene vi leverer er ofte en kombinasjon av både software, merking, hardware og service – en miks på tvers av fagområdene våre, sier Malmo, emballasjeansvarlig.

Næringsmiddelindustrien melder seg på

– Det er flere selskaper fra næringsmiddelindustrien i år enn tidligere – noe som er veldig gledelig, og aldri før har vi presentert så bredt på maskinsiden som på denne messen. Produktene fra Markem-Imaje fikk også en sentral og viktig rolle på messen, forklarer hun.

Lexits datterselskap, Foptec, stilte også på stand med ingredienshåndteringsprogrammet Recipe Explorer. Programmet tilbyr fullstendig håndtering av ingredienser, resepter, ingredienslister, næringsdeklarasjoner, produktblad, produksjonsplanlegging, priskalkyler, dokumenthåndtering samt validering av artikkelinformasjon mot GS1 og TradeSolution.

Dokumentering av opprinnelse krever god datafangst

– Kravene til å dokumentere opprinnelse på alle ingredienser i maten krever gode løsninger for fangst og lagring av data, forteller Malmo.

Messen ble i år arrangert på Meet Ullevaal Stadion og besto av en blanding av stands og presentasjoner fra blant andre NorgesGruppen, Vipps, Matbørsen og Lexit-ansatte. Sessions-programmet (diverse fagpresentasjoner) gikk gjennom hele dagen med ulike temaer tilpasset fagområdene og bransjene Lexit jobber med.

Vi tar med at Helge Myre, Tjenesteansvarlig IT for Butikkdrift hos NorgesGruppen, konkluderte i sitt innlegg på Lexit-messen slo fast at «forutsetningen for forbedring er læring».

Emballasjeforeningens nettverk har et tett program med arrangementer fremover 11:

11.05       Webinar om fossilfri emballasje
19. 05     Bærekraftig matemballering
06. 06   Fagseminar med årsmøte i Emballasjeforsk
08:06   Avslutningsseminar i PacKnoPlast
12. 09    Oppstart Emballasjeskolen klasse 52

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red