Emballasjens oppgave er ikke bare å beskytte. Den skal også ha riktig størrelse og være enkel å håndtere både for lagerpersonell og for mottakeren.
Noen ganger må e-handelsemballasje også kunne gjenlukkes for returfrakt til leverandøren. Men om man lykkes med å innfri alle krav til emballasjen, kan man få hundretusenvis av «unboxing-visninger» på You Tube.
Mener å ha et forsprang
Med 400 ferdigtegnede emballeringsløsninger som passer for e-handel føler Smurfit Kappa at de har et lite forsprang og er klare for nye utfordringer.
– Vi nøyer oss aldri med standardløsninger men går alltid utfra kundenes unike behov og skaper en løsning som passer perfekt for behovet, skriver bedriften i en pressemelding.
Smurfit Kapp jobber med papirbasert emballasje og displayløsninger. Med ekspertise og engasjement hjelper de kundene med å profilere seg, bygge opp varemerkene og skape økt salg.
Stiller på e-handelsmesse i Stockholm
Selskapet har stand på ECOMMERCE STHLM som er en e-handelsmesse som arrangeres på Kistamässan utenfor Stockholm 10.-11. mai 2017.
På stand C09 vil de vise et bredt utvalg av kundetilpasset emballasje og displaymateriell som bidrar til å bygge varemerket, synliggjøre produktet og øke salget.
– La oss inspirere deg med emballasje som beskytter, overrasker og formidler den rette følelsen, skriver de i pressemeldingen.