- Vi jobber smartere digitalt, sier Inge Brikt Aarbakke

PUBLISERT: 19 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar

Gjennom digitalisert produksjon jobber Aarbakke smartere og mer lønnsomt. Inge Brikt Aarbakke syns at SMART industri er et fantastisk tiltak.

For å møte industri 4.0 har Aarbakke i Rogaland valgt å digitalisere produksjonen.

–  I forkant vurderte vi forskjellige løsninger for å finne den smarteste. Vi valgte to leverandører for å oppnå dette – Mazak på software-siden og Cisco System som hardware-leverandør, sier Aarbakke.

– Dette har gjort at vi jobber smartere og er blitt et mer lønnsomt selskap.

Han sier at det å få leverandørene til å samarbeide og spille på lag med bedriften, var løsningen for å klargjøre selskapet for fremtiden.

Viktig å komme på SMART industri
 – Jeg synes det er fantastisk at noen tar tak og gjør alvor av å skape en møteplass for industrien, sier Inge Brikt.

 – Dette blir et sted hvor vi kan møtes for å utveksle erfaringer. Hver og en av oss sitter på kunnskap og ved å la andre ta del i denne kunnskapen, vil det gjøre oss alle bedre.

Han mener at samarbeid og utveksling av data vil gjøre at alle kan jobbe smartere, men utfordringen er å få til dette i en hektisk hverdag.

– Ta oss som eksempel. Vi jobber tre skift, 24-5, og da er det vanskelig å få folk til å snakke sammen. Men ved hele tiden å samle data kan man gjøre ting enklere og samtidig bli bedre på det man gjør, sier han.

Emballasjeforeningen støtter messen
SMART industri arrangeres på Norges Varemesse 17.-19. april, og Emballasjeforeningen er en av flere organisasjoner som støtter opp om den nye messen. Les mer her

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red