Verdens første drikke-yoghurt med store fruktbiter

PUBLISERT: 21 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

Med sin ekspertise har Tetra Pak hjulpet den kinesiske meieriprodusenten Yili med å lage verdens første drikkeyoghurt med store frukt- og cerealbiter.

Yili lanserte gjennombruddsproduktet i Tetra Top 200ml med stor gjenlukkbar skrukork. Denne ble umiddelbart populær og styrket selskapets lederposisjon i det raskt voksende markedet for ambient yoghurt.

Sømløs passering av partikler
– Vi er glade for å hjelpe våre kunder med å levere premiumprodukter i en voksende kategori, sier Charles Brand, Executive VP Productmanagement and Commercial Operations i Tetra Pak.

– Dette er mulig gjennom vår ekspertise i hele prosesserings- og pakkeprosessen; vår kapasitet på prosessering av ambient yoghurt, know-how om oppvarming av store matpartikler og vår evne til å tilpasse pakkesystemene.

– Det nye fyllesystemet Tetra Pak TT/3 AD er designet for at partikler skal kunne passere sømløst, og den nye Tetra Top-emballasjen har en stor, gjenlukkbar åpning som gjør det lett for forbrukere å drikke yoghurt med store biter.

Utfordrende prosess
Å inkludere store fruktbiter i en ambient drikkevare er en utfordrende prosess. Oppvarmingen av produktet må gjøres forsiktig for å sikre at fruktbitene ikke skades eller brytes ned under prosessen..

Fylling og pakking må gjøres med jevn fordeling av fruktpartikler for å sikre kvaliteten og integriteten på sluttproduktet.

Det globale markedet for ambient drikkevarer er på cirka 12,5 milliarder forpakninger i dag, med rask utvidelse fra Kina til Sørøst-Asia og Midt-Østen. Inkludering av store fruktbiter og cerealer vil øke forbrukerinteressen ytterligere, med flere premiumprodukter.

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x