På Stora Ensos designkonkurranse Recreate Packaging kan publikum være med å stemme på Public Choice Award frem til 30. mars 2016.
Ifølge Stora Enso har Recreate Packaging har vakt stor interesse blant designstudenter og profesjonelle designer, og også på sosiale medier.
Bidragene ligger inne på http://www.recreatepackaging.com, og hvem som helst kan stemme på sin favoritt frem til 30. mars 2016.
Kårer tre vinnere
Ved siden av Public Choice kommer juryen i konkurransen til å kåre en vinner i studentkategorien og en i proffkategorien. Prisutdelingen skjer den 11. mai i New York i forbindelse med Luxe Pack New York.
Recreate Packaging har vært arrangert av Stora Enso siden 2012 og fungerer som en plattform for innovativ og fornybar emballasjedesign.
Årets utgave av konkurransen fokuserer på tre bruksområder innenfor luksusemballasje: Parfyme og kosmetikk, Champagne og luksusbrennevin og Sjokolade og konfekt.
Taktile egenskaper
Utfordringen er å få mest mulig ut av kartongens taktile egenskaper i luksusemballasje.
– Luksus handler ikke bare om selve produktet men om hele opplevelsen av emballasjen den kommer i. Virkelig luksus er ikke bare noe man ser, men også kan føle. Derfor er følelsen den viktigste inspirasjonen bak årets tema – Luxury is Tactile, heter det i en pressemeldig fra Stora Enso.