Utsolgt suksess for Petcore Europe Conference 2019

PUBLISERT: 13 februar 2019
OPPDATERT: 26 januar
|

Hvert år møtes verdikjeden for PET på konferanse i Brussel. På grunn av økende pågang, ble årets konferanse arrangert over to dager med 280 deltakere.

6. og 7. februar var over 280 fra hele verdikjeden for PET samlet i Brussel under temaet «EU Plaststrategi 2.0 – ta PET-industrien til neste trinn». Målet var å lage en strategi for en enda mer sirkulær fremtid.

Hele verdikjen for PET var samlet
Produsenter av PET-resiner, masterbatcher, emballasjedesignere og -produsenter, utstyrsleverandører, etikettprodusenter, store merkevareeiere, avfallsorganisasjoner, gjenvinnere, produsenter av avfallssorterings- og gjenvinningsanlegg, med flere, var samlet.

I tillegg var det både deltakere og foredragsholdere fra EU-kommisjonen og EU-parlamentet for å dele sine tanker om PET-markedet og plastindustrien i en sirkulær økonomi.

– Petcore Europe har representert hele verdikjeden side 1993. Organisasjonens styrke ligger i mer enn 65 medlemsbedrifter som aktivt deltar i arbeidsgrupper og prosjekter, sier Christian Crepet, administrerende direktør i Petcore Europe.

Verdifullt for hele industrien
Stephen Short, nyvalgt president i Petcore Europe, slo fast at medlemmenes engasjement i kombinasjon med organisasjonens innsats for gjenvinnbarhet og sirkulær økonomi er av stor verdi for hele industrien.

– Petcore Europes vekst de siste årene er bemerkningsverdig. I 2018 fikk vi 17 nye medlemmer, og i januar 2019 meldte 10 nye bedrifter seg inn i organisasjonen, fortalte han.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red