USA-produsent av gresk yoghurt satser i Mexico

PUBLISERT: 31 august 2016
OPPDATERT: 26 januar


Chobani, som produserer gresk yoghurt i USA, ekspanderer sin virksomhet til Mexico med lansering av to nye yoghurtlinjer i 33 byer.

Dette blir den første eksporten av yoghurtprodukter fra USA for Chobani, ifølge selskapet selv. Selskapet kjøper og konverterer tre produksjonslinjer og kjøper en ny bulkproduksjonslinje for å forsyne sine kunder i det amerikanske markedet. Den overskytende kapasiteten skal eksporteres.

Forventer en boom
Flaggskipet er linjen med gresk yoghurt som inneholder 11-15 g protein per 140 g produkt. Den vil bli tilgjengelig med smak av jordbær, blåbær, fersken, mango, naturell og kokos.

Selskapet lanserer også Chobani Flip, som er en kombinasjon av gresk yoghurt og «tørre og naturlige ingredienser» i en separat beholder. Produktene blir tilgjengelig i ni dagligvarekjeder.

Chobani forventer at Mexico står foran en yoghurt-boom, siden sunnere mat som gresk yoghurt er en trend i landet.

– Dette er noe vi har hatt lyst til å gjøre lenge, og det handlet om å få tak i de rette partnerne for å få det til. Yoghurt-hyllene i Mexico minner meg om hvordan det så ut i USA før vi begynte å lage Chobani, sier Hamdi Ulukaya, styreleder og CEO i selskapet.

Chobani planlegger også å satse på Puerto Rico.

 

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David