Med åpent hus feiret United Caps åpningen av sitt utvidede F&U-senter i Messia i Frankrike 21. juni. Et innovasjonsprosjekt for Nescafe Gold ble vist på arrangementet.
Representanter fra Nestle var tilstede på feiringen. – Dette var et gyllent øyeblikk for oss og våre kunder, sier Benoit Henckes, administrerende direktør i United Caps.- Vi viste blant annet hvordan vi har utviklet nye skrukorker for Nestle, med representanter fra Nestle var tilstede.
Utvikling i samarbeid med kunder
Omtrent halvparten av produktene til United Caps er utviklet i samarbeid med kundene og designlaboratoriet. På denne måten kan de lage skrukorker som er tilpasset de spesifikke kravene for hvert produkt.
Nestle var på jakt etter en ny kork til Nescafe Gold som skulle støtte høykvalitetsimaget til Nescafe og stå fram i hyllene. Og dette skulle skje så fort som mulig. Nestle ønsket seg et utseende i klassisk børstet metall.
Dette krever at et 100 prosent metallisk material festes på kanten av korken, noe som aldri har vært gjort før. I løpet av prosjektet, som nådde full produksjon i løpet av to år, overvant United Caps flere utfordringer som virket umulige å løse.
Berømmer teamet
– Jeg vil berømme teamet for sin utholdenhet da de utviklet denne enestående løsninger, sier Henckes. – Mange ville ha gitt opp flere ganger i løpet av prosessen. De første prototypene ble lansert etter under ett år.
Henckes kommenterer at folk har øyeblikk i sine som de ser tilbake på som gylne; et tilsynelatende umulig oppdrag som løses, et suksessfullt samarbeid eller en hendelse som rører dem dypt.
– Bedrifter har også sine gylne øyeblikk, fastslår han.
– Samarbeidet om Nescafe var vårt gylne øyeblikk der vi sto foran betydelige utfordringer. Vi skapte, utviklet og krysset tekniske barrierer for å nå nye høyder. Innsatsen reflekterer essensen i vår Relate-Perform-Sustain-modell som hjelper oss å utvikle differensierte emballasjeløsninger.
Utvidet senter
United Caps har nå utvidet F&U-senteret i Messia med 200 ekstra kvadratmeter gulvplass. Det tilsvarer 30 prosent økning senterets flate som nå er på 600 kvadratmeter. Staben er også økt med 30 prosent.
En 3D-printer for rapid prototyping er på plass, mens F&U-avdelingen har blitt restrukturert for å møte markedsbehovene.
Resultatet er at utviklingstiden er redusert med 10-20 prosent. Dette er helt i tråd med merkevareeiernes krav om kortere utviklingstid og raskere tid til markedet for nye produkter.