United Caps utvider F&U-senteret sitt i Frankrike

PUBLISERT: 24 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar

Med åpent hus feiret United Caps åpningen av sitt utvidede F&U-senter i Messia i Frankrike 21. juni. Et innovasjonsprosjekt for Nescafe Gold ble vist på arrangementet.

Representanter fra Nestle var tilstede på feiringen. – Dette var et gyllent øyeblikk for oss og våre kunder, sier Benoit Henckes, administrerende direktør i United Caps.- Vi viste blant annet hvordan vi har utviklet nye skrukorker for Nestle, med representanter fra Nestle var tilstede.

Utvikling i samarbeid med kunder
Omtrent halvparten av produktene til United Caps er utviklet i samarbeid med kundene og designlaboratoriet. På denne måten kan de lage skrukorker som er tilpasset de spesifikke kravene for hvert produkt.

Nestle var på jakt etter en ny kork til Nescafe Gold som skulle støtte høykvalitetsimaget til Nescafe og stå fram i hyllene. Og dette skulle skje så fort som mulig. Nestle ønsket seg et utseende i klassisk børstet metall.

Dette krever at et 100 prosent metallisk material festes på kanten av korken, noe som aldri har vært gjort før. I løpet av prosjektet, som nådde full produksjon i løpet av to år, overvant United Caps flere utfordringer som virket umulige å løse.

Berømmer teamet
– Jeg vil berømme teamet for sin utholdenhet da de utviklet denne enestående løsninger, sier Henckes. – Mange ville ha gitt opp flere ganger i løpet av prosessen. De første prototypene ble lansert etter under ett år.

Henckes kommenterer at folk har øyeblikk i sine som de ser tilbake på som gylne; et tilsynelatende umulig oppdrag som løses, et suksessfullt samarbeid eller en hendelse som rører dem dypt. 

– Bedrifter har også sine gylne øyeblikk, fastslår han. 

– Samarbeidet om Nescafe var vårt gylne øyeblikk der vi sto foran betydelige utfordringer. Vi skapte, utviklet og krysset tekniske barrierer for å nå nye høyder. Innsatsen reflekterer essensen i vår Relate-Perform-Sustain-modell som hjelper oss å utvikle differensierte emballasjeløsninger.

Utvidet senter
United Caps har nå utvidet F&U-senteret i Messia med 200 ekstra kvadratmeter gulvplass. Det tilsvarer 30 prosent økning senterets flate som nå er på 600 kvadratmeter. Staben er også økt med 30 prosent.

En 3D-printer for rapid prototyping er på plass, mens F&U-avdelingen har blitt restrukturert for å møte markedsbehovene.

Resultatet er at utviklingstiden er redusert med 10-20 prosent. Dette er helt i tråd med merkevareeiernes krav om kortere utviklingstid og raskere tid til markedet for nye produkter.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red