United Caps sikter seg inn mot kunder i Skandinavia

PUBLISERT: 8 desember 2015
OPPDATERT: 26 januar


Den nye produksjonsfabrikken nord i Tyskland skal oppfylle selskapets ambisjon om å være nærmere til kunder blant annet i Skandinavia.

I slutten av november innviet United Caps sin nye fabrikk i Schwerin nord i Tyskland.  Fabrikken setter selskapet i en ideell posisjon for å nå målet om å bli industriens referanse for plastkorker og lukkeordninger for kunder over hele verden.

I tillegg til å betjene nasjonale kunder skal fabrikken hjelpe United Caps om å utnytte mulighetene i Skandinavia og Øst-Europa.  Fabrikken er på 10.000 kvadratmeter og inneholder to produksjonshaller som hver kan produsere 2,5 milliarder korker i året.

Standardstørrelser
I den ene hallen blir det laget skrukorker i standarddimensjoner på 28 mm og 38 mm for kullsyreholdig og ikke-kullsyreholdig vann og juice. I den andre blir det laget to- og tredelte lukkeordninger i forskjellige standardstørrelser. Disse korkene er for melk- og juicekartonger. To haller til skal bygges i fremtiden.

Råvarene leveres fra 12 siloer som hver har en kapasitet på 100 kubikkmeter og til sammen 800 tonn. Siloene lagrer PE og PP, og både strøm, kjøling, komprimert luft og råmaterialer fraktes til fabrikken under bakken.

Vareflyten gjøres så kort og direkte som mulig for optimal produktivitet. Hele fabrikken varmes opp av et varmegjenvinningssystem som gjør driften svært bærekraftig. Fabrikken sysselsetter 50 mennesker.
 

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors