Årets første møte i Unilever Foundry er viet smart embalasje, og leder av AIPIA, Eef de Ferrante, er invitert for å fortelle om de nyeste trendene i bransjen.
Unilever Foundry er selskapets plattform for samarbeid og eksperimentering, som ble startet i 2014. Hvert kvartal samles lederne i selskapet for å høre om teknologiske fremskritt. På det første møtet i 2016 er det altså smart emballasje som er tema.
Over 2 milliarder forbrukere bruker Unilevers produkter daglig, og selskapet ser det derfor som en mulighet og et ansvar at de er pionerer for fremtidens emballasje. Ny teknologi gjør det enklere å drive bærekraftig og effektivt, samtidig som den forenkler kommunikasjonen med kundene.
Unilever opplever imidlertid at teknologien utvikles utenfor deres interne organisasjon og tradisjonelle partnere. Derfor arrangerer de disse møtene med relevante temaer der lederne kan skaffe seg innsikt og forståelse for kommende teknologiske løsninger.