Tysklands nye energidrikk er et skikkelig blikkfang for målgruppen i alderen 15-29 år

PUBLISERT: 23 november 2015
OPPDATERT: 26 januar


Drikkeboksprodusenten Rexam har samarbeidet med tyske BLC Black Labels GmbH ved lanseringen av «Schwarze Eule» (Svart ugle), en ny energidrikk.

Den slående designen er utviklet av Rexam, som benytter matt svart og rå aluminium på bildet av den svarte uglen som er varemerkets maskot. Tre fargevariasjoner fremhever uglen og indikerer smaksvariantene i serien – Guava Lime, Classic og Acai Cranberry.

Klarte å holde en stram tidsplan
Resultatet er en tiltrekkende design gir sterk gjenkjennelseseffekt i målgruppen for Schwarze Eule i aldersgruppen 15-29 år.

Rold Fritsch, daglig leder ved BLC Black Labels sier at de hadde en stram tidsplan og at de var imponert over Rexams evne til å levere på tid uten å kompromisse med kvaliteten.

– Vi har jobbet med Rexam i det siste og visste at vik kunne stole på at designerne i Recklinghausen vill gjøre en glimrende jobb. Vi er henrykt over disse boksene og vet at kundene våre vil elske dem.

Appellerer til et yngre publikum
Uwe Schmolling, salgssjef i Rexam Germany sier at det var en fornøyelse å jobbe med BLC Black Labels igjen.

– Boksedesignen er helt unik og de slanke 250 ml-formatet er en perfekt størrelse for «på-farten» energidrikk som Schwarze Eule. Den er stilig og appellerer til varemerkets yngre publikum, sier Schmolling som ønsker Schwarze Eule lykke til med det nye produktet.

Schwarze Eule ble lansert i september 2015 og er kun tilgjengelig i utvalgte Coop Sky supermarkeder og hypermarkeder.
 

 

 

Les mer

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx

Siste nytt

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx