Tutta trakk over 20.000 til podcast om FiberFokus.no

PUBLISERT: 17 november 2020
OPPDATERT: 26 januar

Tutta trakk tusenvis til podcast om FiberFokus, som du kan lese mer om på fiberfokus.no||

Emballasjeforeningens faggruppe «FiberFokus» var tema for den nyeste episoden av Emballasjepodden som har passert 20.000 avspillinger.

Den tidligere golfspilleren Suzann «Tutta» Pettersen var trekkplaster for podcasten, siden hun nå er bærekraftambassadør for Cool som leverer vann på kartong fra Tetra Pak, et av medlemmene i FiberFokus.

I studioet stilte hun sammen med Kristian Jørum fra Tetra Pak for å fortelle om bruken av kartong som emballasjematerial i stedet for plastflasker. I studioet deltok også Bjørn Ivar Larsen fra Glomma Papp for å forklare hva fiberemballasje egen er, samt forskjellen i bruksområder for papir, papp og kartong.
Christin Faukland Martinsen fra Moltzau Packaging og Kyrre Auran i Ranheim Paper & Board trakk frem eksempler på bruksområder fra henholdsvis kartong og massivpapp.

FiberFokus.no – ny nettside om papirbasert emballasje

FiberFokus er en faggruppe som er opprettet av Emballasjeforeningen for å bidra til kunnskapsutveksling og kompetanseheving om papirbasert emballasje. Ønsket er å fremme faktabaserte budskap om den papirbaserte emballasjens positive betydning i en sirkulær økonomi.

FiberFokus har fått en flunkende ny nettside som forklarer det mest om papirbasert emballasje: fiberfokus.no 

Der finner du også link til podcasten.

Følg FiberFokus på Facebook.

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red