Ny klemmeflaske betyr takk og farvel til «ketchup-effekten»

PUBLISERT: 27 november 2020
OPPDATERT: 26 januar

|

Greiner Packaging har lansert en ny plastflaske for tregtflytende produkter som ketchup, chilisaus, dressinger og sennep, der alt innhold skal ut.

Flasken har en dispenserløsning som ligner på et trekkspill og gjør at man enkelt kan porsjonere så mye produkt man ønsker uten å få en brå ketchup-effekt, der alt kommer på en gang.
Størrelsen på trekkspilldelen på flasken kan tilpasses produktet flasken skal fylles med, slik at en ideell mengde kommer ut på tallerkenen når trekkspillet er helt inntrykket.

Trekkspillet produseres med sprøytestøping eller ekstruderingsformblåsing. Flaskens åpning kan utstyres med standard skrukork med brettbart lokk, der hullet i korken er tilpasset innholdet i flasken.

Flasken kan også leveres med en silikonmembran på innsiden, som følger bevegelsene i trekkspillet og sørger for at så godt som alt innhold kommer ut av flasken.
Den unike formgivningen er utviklet av Greiner Packagings egne designavdeling DesPro som ville lage en funksjonell dispenserløsning som samtidig skulle være en morsom opplevelse for forbrukerne.

– Alle vet hvor slitsomt det er å måtte slå i bunnen av glassflasker for få ut ketchup, for eksempel, og hvor ille det gjerne slutter når «ketchup-effekten» inntrer, sier Stefan Ebli, ledende produktdesigner i DesPro.

– Nå har vi fått mer praktiske klemmeflasker på markedet som kan stå oppned, slik at tyngdekraften hjelper til med å få ut produktet. Men vi ville lage en enda bedre design, og det lyktes vi med. Og vi hadde det morsomt mens vi utviklet og testet den, avslutter han.

 

Les mer

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx

Siste nytt

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx