
I 50 år har landet vist frem sine avanserte emballasjeløsninger og teknologier. På åretsTokyo Pack vil arrangøren gjøre japansk pakketeknologi mer tilgjengelig.
Fra 4.-7. oktober 2016 i Tokyo Big Sight, skal Tokyo Pack, som arrangeres annet hvert år, presentere mer enn 2600 stands og 600 selskaper på 23.000 kvadratmeter utstillerflate for over 70.000 besøkende.
Den viktigste møteplassen
Årets tema – «The heart of Advanced Packaging Solutions i Asia» – viser arrangørens mål om å gjøre messen til den viktigste utstillingsplassen for japanske og globale selskaper som vi vise frem emballasjeløsninger og teknologi I Asia.
På messen vil man kunne se de nyeste løsningene for emballering, produksjon og bearbeiding av mat og drikke, konfekt og bakervarer, medisiner og kosmetikk, Non-Food forbrukervarer, industrielle produkter.
Man vil også finne emballasjematerialer og utstyr for trykking, test og inspeksjon, logistikk og distribusjon og gjenvinning av emballasje.
Vil gjøre japansk teknologi mer tilgjengelig
– Gjennom Tokyo Pack håper vi at selskapene kommer i kontakt med hverandre og utveksler innovative ideer og konsepter som kan forbedre emballasjeindustrien i Japan og globalt, sier Koichi Tano, generalsekretær for messen.
– For å få til dette vil vi hjelpe utstillerne med å vise sine produkter og gjøre japansk pakketeknologi mer tilgjengelig på det hjemlige og internasjonale markedet. Vi har mange programmer på plass for våre besøkende og gleder oss til å ta i mot dem på Tokyo Pack 2016, sier han.