Med en femteplass, som forrige gang, i omdømmemålingen RepTrak har TINE en liten nedgang i score men fortsatt fremragende omdømme.
Undersøkelsen, som ble gjennomført i første kvartal i år, omfatter de 50 mest kjente bedriftene i Norge. Finn.no topper lista foran Hurtigruten.
God kjennskap til TINE
Undersøkelsen viser at 92 prosent av de spurte kjenner til TINE. Det er like mange som i fjor. Kjennskapen til Q øker fra 77 prosent i fjor, til 81 prosent i år.
TINE forbindes først og fremst med melk, meieriprodukter og ost, god kvalitet og bønder. Det er en økning i antall som oppgir at TINE er norsk og samvirke. TINE hadde en nedgang i score fra 83 til 81 poeng.
Etikk vektlegges mer
TINE er et selskap som scorer høyt på alle områder. I år er det flere som er opptatt av etiske sider ved bedrifters virksomheter enn tidligere. Etikk er for første gang en sterkere driver enn produkter.
Det er en forholdsvis stor andel som oppgir at de er nøytrale eller ikke vet når de skal gi score på TINEs etiske nivå. Fortsatt scorer TINE høyest på produkter og tjenester.
TINE har best omdømme blant kvinner og unge. TINEs beste score finner man i Midt-Norge, svakest i Øst-Norge.