TINE er fortsatt nr to på omdømmetoppen i Norge

PUBLISERT: 18 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar


TINE blir nummer to i Ipsos store omdømmeundersøkelse blant 100 store norske bedrifter. Det er samme plassering som i fjor. Kun NRK er foran.

-Det er svært hyggelig at vi beholder den sterke plasseringen fra i fjor, også sett i lys et par krevende temaer for TINE det siste året, sier direktør for kommunikasjon og samfunnsansvar i TINE, Lars Galtung i en pressemelding.

– Vi takker for tilliten hos norske forbrukere, og vil rette en stor og varm takk til alle medarbeidere og melkeprodusenter som står på hver dag for å bringe mat bordet i norske hjem. Et godt omdømme er et resultat av lagarbeid og at vi er bevisste hvilke ambassadører vi er for bedriften vi jobber for.

Jobber med historiefortelling
Bedriftene i undersøkelsen måles blant annet på totalinntrykk, miljøbevissthet og samfunnsansvar – og reklame og informasjon. TINE er nummer en i delmålingen på markedsføring og kommunikasjon og nummer to på samfunnsansvar.

-TINE jobber med historiefortelling i alle kanaler, og disse kommer fra en stor og spennende verdikjede, sier Galtung.

– Vi jobber sammen med bøndene våre om dyrevelferd og dyrehelse, og vi jobber sammen med teknologimiljøer om innovative løsninger for å få ned ressursbruk og klimautslipp både i produksjons- og transportleddet.

Viktig å treffe trender
– Ved siden av bærekrafttiltak, vil vår evne til å treffe forbrukertrender og innovasjoner på produktsiden, bli avgjørende for TINEs lønnsomhet og suksess i tiden framover. Da er det bra at omdømmefundamentet er på plass, fortsetter Galtung.

Han understreker at et godt omdømme er en ferskvare som TINEs egne produkter, og at selskapet vil jobbe like aktivt fremover med å gjøre seg fortjent til tilliten som kommer til uttrykk i undersøkelsen.

-Vi vil spisse kommunikasjonen ytterligere mot det TINE skal være best i Norge på – klima, miljø og sunnhet, avrunder Galtung.

For øvrig tok NRK førsteplassen i undersøkelsen – slik de også gjorde i 2015 og 2016.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red