TINE er fortsatt nr to på omdømmetoppen i Norge

PUBLISERT: 18 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar


TINE blir nummer to i Ipsos store omdømmeundersøkelse blant 100 store norske bedrifter. Det er samme plassering som i fjor. Kun NRK er foran.

-Det er svært hyggelig at vi beholder den sterke plasseringen fra i fjor, også sett i lys et par krevende temaer for TINE det siste året, sier direktør for kommunikasjon og samfunnsansvar i TINE, Lars Galtung i en pressemelding.

– Vi takker for tilliten hos norske forbrukere, og vil rette en stor og varm takk til alle medarbeidere og melkeprodusenter som står på hver dag for å bringe mat bordet i norske hjem. Et godt omdømme er et resultat av lagarbeid og at vi er bevisste hvilke ambassadører vi er for bedriften vi jobber for.

Jobber med historiefortelling
Bedriftene i undersøkelsen måles blant annet på totalinntrykk, miljøbevissthet og samfunnsansvar – og reklame og informasjon. TINE er nummer en i delmålingen på markedsføring og kommunikasjon og nummer to på samfunnsansvar.

-TINE jobber med historiefortelling i alle kanaler, og disse kommer fra en stor og spennende verdikjede, sier Galtung.

– Vi jobber sammen med bøndene våre om dyrevelferd og dyrehelse, og vi jobber sammen med teknologimiljøer om innovative løsninger for å få ned ressursbruk og klimautslipp både i produksjons- og transportleddet.

Viktig å treffe trender
– Ved siden av bærekrafttiltak, vil vår evne til å treffe forbrukertrender og innovasjoner på produktsiden, bli avgjørende for TINEs lønnsomhet og suksess i tiden framover. Da er det bra at omdømmefundamentet er på plass, fortsetter Galtung.

Han understreker at et godt omdømme er en ferskvare som TINEs egne produkter, og at selskapet vil jobbe like aktivt fremover med å gjøre seg fortjent til tilliten som kommer til uttrykk i undersøkelsen.

-Vi vil spisse kommunikasjonen ytterligere mot det TINE skal være best i Norge på – klima, miljø og sunnhet, avrunder Galtung.

For øvrig tok NRK førsteplassen i undersøkelsen – slik de også gjorde i 2015 og 2016.

 

 

Les mer

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx

Siste nytt

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx