Thinfilm og Tata Consulting Services inngår allianse

PUBLISERT: 25 januar 2016
OPPDATERT: 26 januar

Det norske selskapet Thin Film Electronics ASA og Tata Consulting Services har inngått en global allianse om NFC-teknologi i dagligvarehandelen.

Tata Consulting Services (TCS) leverer IT-tjenester, rådgivning og forretningsløsninger til handelen. Gjennom partnerskapet oppretter de to selskapene «Next Experience in Retail» der de kombinerer Thinfilms NFC-teknologi med TCS’ portefølje av handelsløsninger.

TCS vil bygge inn Thinfilms teknologi for trykket elektronikk NFC OpenSense og NFC Barcode og i POS-plattformen i TCS OmniStore og TCS Optumera Suite of Products.

Interaktive hylleetiketter
I praksis vil dette innebære interaktive hylleetiketter med NFC-teknologi ved salgspunktet, der kundene kan bruke smarttelefon til å hente ut informasjon, tilbud, brukertips og beskjeder som påvirker kjøpsbeslutningen.

NFC-protokollen er ifølge TCS mye mindre påtrengende enn Bluetooth og iBeacons og er giret for å øke kundenes engasjement, styrke merkelojaliteten og øke forbrukeropplevelsen betydelig.

Handelen og merkevareprodusenten vil nyte godt av dataene som hentes ut av interaksjonen mellom kunde og produkt og fanges i TCS OmniStore og sendes til skyen for analyse.

Vil endre kjøpsopplevelsen for forbrukerne
– NFC-løsninger i handelen er et kraftig verktøy for forbrukeren og kan bokstavelig talt endre kjøpsopplevelsen, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm.

– Vi gleder oss til å samarbeide tett med TCS, som er en av de mest suksessfulle teknologileverandørene i bransjen, og å levere innovative produkter og tjenester til handelen.

TCS og Thinfilm demonstrerte flere nestegenerasjons handelsløsninger på NRF@16, som er en årlig handelsmesse i New York City 17.20. januar 2016. I «Den digitale butikken» ble det vist hvordan digitalteknologi kan øke produktiviteten og effektiviteten i handelen.

 

 

 

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa