Thinfilm med på tequila-stunt med Mexicos landslag

PUBLISERT: 19 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


El Jimador Tequila velger Thinfilm NFC-markedsføringsteknologi mot smarte mobiltelefoner til en markedsføringskampanje knyttet til fotball-øyeblikk.

Thinfilm, som har etablert seg som global leder i NFC-kommunikasjon, melder at de har fått El Jimador Tequila som ny kunde.

Smarte flasker og fotballhistorier
El Jimado er det ledende tequila-merket til Brown-Forman, som er et av de største amerikanskeide firmaene i vin- og brennvinsindustrien. Nå vil de bruke Thinfilms NFC-løsning for markedsføring via mobil i en sommerkampanje for det mexicanske fotballandslaget.

Kampanjen med «smarte flasker» og tilknyttede etiketter antas å være den største NFC-aktiviteten for et tequilamerke noensinne. NFC-brikkene er festet på flaskehalsen og på etiketten. Ved et trykk på smarttelefonen i butikken, hjemme eller på farten, får kundene kontakt med leverandøren.

Forbrukerne inviteres til å dele sin favoritt-fotballhistorie og får en sjanse til å vinne 25.000 USD, fotballtrøyer og andre priser. NFC-brikken er fullt integrert med Thinfilm CNECT skyplattform, slik at markedsfolkene ved El Jimador kan følge aktiviteten i sanntid, analysere kampanjen og få innsikt.

På utvalgte salgssteder i hele USA
Fra og med juni 2018 har de smarte tequilaflaskene blitt distribuert til utvalgte utsalg, barer og restauranter over hele USA.

– Vår fotballkampanje gir oss kontakt med forbrukere som både e fotballfans og liker El Jimador-merket, sier Ed Carias, merkevaresjef for El Jimado tequila hos Brown-Forman.

– Ved å bruke NFC-teknologien i smarttelefonen som de fleste av oss har med oss uansett, får vi mulighet til å etablere kontakt og langsiktige kundeforhold.

Etter fotballstuntet planlegger el Jimador å bruke Thinfilms NFC-løsning i «Day of the Dead»-kampanjen i oktober.

– Det har blitt stadig viktigere for ledende varemerker som el Jimador å bruke NFC-løsninger i flerkanals markedsføring, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm. – Fotballkampanjen er et perfekt eksempel, og vi er glade for å skape suksess sammen med el Jimador og Brown-Forman. 

 

 

Les mer

Drupa skrur ned på antall messedager

Drupa fastholder sin fireårs syklus og har nå presentert datoene for neste messe som arrangeres våren 2028. Det som derimot endres på er antall messedager.
DRUPA24_01x

Nederlandske Albert Heijn selger sugerør av plast igjen

Plastsugerør er ikke godkjent av EU, men det stopper tilsynelatende ikke at de selges.
sugror-stor

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Nordisk Bioplastforening lobbyerte på EU-nivå

Nordisk Bioplastforening har nå åpnet en dør inn til EU via et møte med Pär Holmgren og Jessica Roswall i Brussel.
Bild-alla-trex

Siste nytt

Drupa skrur ned på antall messedager

Drupa fastholder sin fireårs syklus og har nå presentert datoene for neste messe som arrangeres våren 2028. Det som derimot endres på er antall messedager.
DRUPA24_01x

Nederlandske Albert Heijn selger sugerør av plast igjen

Plastsugerør er ikke godkjent av EU, men det stopper tilsynelatende ikke at de selges.
sugror-stor

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Nordisk Bioplastforening lobbyerte på EU-nivå

Nordisk Bioplastforening har nå åpnet en dør inn til EU via et møte med Pär Holmgren og Jessica Roswall i Brussel.
Bild-alla-trex