Thinfilm med på tequila-stunt med Mexicos landslag

PUBLISERT: 19 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


El Jimador Tequila velger Thinfilm NFC-markedsføringsteknologi mot smarte mobiltelefoner til en markedsføringskampanje knyttet til fotball-øyeblikk.

Thinfilm, som har etablert seg som global leder i NFC-kommunikasjon, melder at de har fått El Jimador Tequila som ny kunde.

Smarte flasker og fotballhistorier
El Jimado er det ledende tequila-merket til Brown-Forman, som er et av de største amerikanskeide firmaene i vin- og brennvinsindustrien. Nå vil de bruke Thinfilms NFC-løsning for markedsføring via mobil i en sommerkampanje for det mexicanske fotballandslaget.

Kampanjen med «smarte flasker» og tilknyttede etiketter antas å være den største NFC-aktiviteten for et tequilamerke noensinne. NFC-brikkene er festet på flaskehalsen og på etiketten. Ved et trykk på smarttelefonen i butikken, hjemme eller på farten, får kundene kontakt med leverandøren.

Forbrukerne inviteres til å dele sin favoritt-fotballhistorie og får en sjanse til å vinne 25.000 USD, fotballtrøyer og andre priser. NFC-brikken er fullt integrert med Thinfilm CNECT skyplattform, slik at markedsfolkene ved El Jimador kan følge aktiviteten i sanntid, analysere kampanjen og få innsikt.

På utvalgte salgssteder i hele USA
Fra og med juni 2018 har de smarte tequilaflaskene blitt distribuert til utvalgte utsalg, barer og restauranter over hele USA.

– Vår fotballkampanje gir oss kontakt med forbrukere som både e fotballfans og liker El Jimador-merket, sier Ed Carias, merkevaresjef for El Jimado tequila hos Brown-Forman.

– Ved å bruke NFC-teknologien i smarttelefonen som de fleste av oss har med oss uansett, får vi mulighet til å etablere kontakt og langsiktige kundeforhold.

Etter fotballstuntet planlegger el Jimador å bruke Thinfilms NFC-løsning i «Day of the Dead»-kampanjen i oktober.

– Det har blitt stadig viktigere for ledende varemerker som el Jimador å bruke NFC-løsninger i flerkanals markedsføring, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm. – Fotballkampanjen er et perfekt eksempel, og vi er glade for å skape suksess sammen med el Jimador og Brown-Forman. 

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David