Thinfilm med på tequila-stunt med Mexicos landslag

PUBLISERT: 19 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


El Jimador Tequila velger Thinfilm NFC-markedsføringsteknologi mot smarte mobiltelefoner til en markedsføringskampanje knyttet til fotball-øyeblikk.

Thinfilm, som har etablert seg som global leder i NFC-kommunikasjon, melder at de har fått El Jimador Tequila som ny kunde.

Smarte flasker og fotballhistorier
El Jimado er det ledende tequila-merket til Brown-Forman, som er et av de største amerikanskeide firmaene i vin- og brennvinsindustrien. Nå vil de bruke Thinfilms NFC-løsning for markedsføring via mobil i en sommerkampanje for det mexicanske fotballandslaget.

Kampanjen med «smarte flasker» og tilknyttede etiketter antas å være den største NFC-aktiviteten for et tequilamerke noensinne. NFC-brikkene er festet på flaskehalsen og på etiketten. Ved et trykk på smarttelefonen i butikken, hjemme eller på farten, får kundene kontakt med leverandøren.

Forbrukerne inviteres til å dele sin favoritt-fotballhistorie og får en sjanse til å vinne 25.000 USD, fotballtrøyer og andre priser. NFC-brikken er fullt integrert med Thinfilm CNECT skyplattform, slik at markedsfolkene ved El Jimador kan følge aktiviteten i sanntid, analysere kampanjen og få innsikt.

På utvalgte salgssteder i hele USA
Fra og med juni 2018 har de smarte tequilaflaskene blitt distribuert til utvalgte utsalg, barer og restauranter over hele USA.

– Vår fotballkampanje gir oss kontakt med forbrukere som både e fotballfans og liker El Jimador-merket, sier Ed Carias, merkevaresjef for El Jimado tequila hos Brown-Forman.

– Ved å bruke NFC-teknologien i smarttelefonen som de fleste av oss har med oss uansett, får vi mulighet til å etablere kontakt og langsiktige kundeforhold.

Etter fotballstuntet planlegger el Jimador å bruke Thinfilms NFC-løsning i «Day of the Dead»-kampanjen i oktober.

– Det har blitt stadig viktigere for ledende varemerker som el Jimador å bruke NFC-løsninger i flerkanals markedsføring, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm. – Fotballkampanjen er et perfekt eksempel, og vi er glade for å skape suksess sammen med el Jimador og Brown-Forman. 

 

 

Les mer

Plastdagen 2023

For tredje år på rad arrangeres Plastdagen 2023 den 19. oktober i Oslo. Arrangementet fokuserer på teknologiens rolle i plasthåndtering i lav- og mellominntektsland. Dette er en viktig møteplass for alle som bryr seg om miljøutfordringene knyttet til plast.
plastdagen

Emballasjedagene 2023

Torsdag 9. og fredag 10.november arrangerer Emballasjeforeningen sin årlige konferanse. Foredragsholdere fra inn- og utland vil dele innsikt om trender, utfordringer og innovasjoner innen emballasje og emballering.
Emballasjedagene_logo_600x400

PulPac oppskalerer ved å nedskalere med formstøpingsteknikk

PulPac lanserer en ny maskinplattform, PulPac Scala, som de sier representerer et betydelig skritt i tørr-fiberrevolusjonen. Scala-plattformen er basert på sprøytestøping, en teknologi knyttet til plastbehandling, kombinert med PulPacs nye Mill-to-Web fiberenhet.
Pulpac_Scala_Front-1

Blue Ocean Closures og Coca-Cola i utviklingssamarbeid

Blue Ocean Closures, som produserer skrukorker for emballasje, har kommet til enighet om et samarbeid med Coca-Colas EMEA FoU-senter i Brussel.
blue-ocean-utvalg

Siste nytt

Plastdagen 2023

For tredje år på rad arrangeres Plastdagen 2023 den 19. oktober i Oslo. Arrangementet fokuserer på teknologiens rolle i plasthåndtering i lav- og mellominntektsland. Dette er en viktig møteplass for alle som bryr seg om miljøutfordringene knyttet til plast.
plastdagen

Emballasjedagene 2023

Torsdag 9. og fredag 10.november arrangerer Emballasjeforeningen sin årlige konferanse. Foredragsholdere fra inn- og utland vil dele innsikt om trender, utfordringer og innovasjoner innen emballasje og emballering.
Emballasjedagene_logo_600x400

PulPac oppskalerer ved å nedskalere med formstøpingsteknikk

PulPac lanserer en ny maskinplattform, PulPac Scala, som de sier representerer et betydelig skritt i tørr-fiberrevolusjonen. Scala-plattformen er basert på sprøytestøping, en teknologi knyttet til plastbehandling, kombinert med PulPacs nye Mill-to-Web fiberenhet.
Pulpac_Scala_Front-1

Blue Ocean Closures og Coca-Cola i utviklingssamarbeid

Blue Ocean Closures, som produserer skrukorker for emballasje, har kommet til enighet om et samarbeid med Coca-Colas EMEA FoU-senter i Brussel.
blue-ocean-utvalg