
Den amerikanske nisjebedriften Yuni Beauty blir den første kunden for norske Thinfilm i produktområdet for kosmetikk og kroppspleie.
Thinfilm er global leder på blant annet NFC-applikasjoner. Nå skal de hjelpe Yuni med å tilknytte seg mobilbaserte kunder og gi dem digitale opplevelser via NFC-teknologi og skybasert programvare.
Digitale opplevelser
– Yuni er en innovatør på det aktive skjønnhetsmarkedet med fokus på høykvalitetsprodukter med naturlige ingredienser, sier adm. Dir. i Thinfilm, Davor Sutija. – Vi er glade for å kunne hjelpe dem å styrke kunderelasjonene, øke salget og ta bedriften til neste nivå.
Fra starten av juni Yuni-produkter og -emballasje utstyrt med Thinfilm NFC-tagger som er integrerte med selskapets skybaserte «CNECT Cloud Platform».
Ved hjelp av en NFC-forberedt smarttelefon kan kundene få ulike digitale opplevelser, informasjon om varemerket Yuni og deres historie, samt manualer og brukertips.
Trengte å kommunisere på ny måte
– Yuni er virkelig et nisjemerke, men vår kundebase vokser ganske raskt. Vi trengte derfor å kommunisere med våre kunder på en ny måte, sier Emmanuel Rey, gründer og CEO i Yuni Beauty Co.
– Thinfilms NFC-løsninger passer perfekt for våre behov,.
I starten kommer Yuni til å bruke Thinfilms løsninger på to av sine ledende produkter; Shower Sheets og Chilax, samt for å lansere det nye produktet Yunicorn.