Thinfilm inn på markedet for kosmetikk og kroppspleie

PUBLISERT: 11 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar

Den amerikanske nisjebedriften Yuni Beauty blir den første kunden for norske Thinfilm i produktområdet for kosmetikk og kroppspleie.

Thinfilm er global leder på blant annet NFC-applikasjoner. Nå skal de hjelpe Yuni med å tilknytte seg mobilbaserte kunder og gi dem digitale opplevelser via NFC-teknologi og skybasert programvare.

Digitale opplevelser
– Yuni er en innovatør på det aktive skjønnhetsmarkedet med fokus på høykvalitetsprodukter med naturlige ingredienser, sier adm. Dir. i Thinfilm, Davor Sutija. – Vi er glade for å kunne hjelpe dem å styrke kunderelasjonene, øke salget og ta bedriften til neste nivå.

Fra starten av juni Yuni-produkter og -emballasje utstyrt med Thinfilm NFC-tagger som er integrerte med selskapets skybaserte «CNECT Cloud Platform». 

Ved hjelp av en NFC-forberedt smarttelefon kan kundene få ulike digitale opplevelser, informasjon om varemerket Yuni og deres historie, samt manualer og brukertips.

Trengte å kommunisere på ny måte
– Yuni er virkelig et nisjemerke, men vår kundebase vokser ganske raskt. Vi trengte derfor å kommunisere med våre kunder på en ny måte, sier Emmanuel Rey, gründer og CEO i Yuni Beauty Co.

– Thinfilms NFC-løsninger passer perfekt for våre behov,.

I starten kommer Yuni til å bruke Thinfilms løsninger på to av sine ledende produkter; Shower Sheets og Chilax, samt for å lansere det nye produktet Yunicorn.

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot