Thinfilm i samarbeid om NFC-etiketter med Beneli

PUBLISERT: 23 januar 2017
OPPDATERT: 26 januar

Det norske teknologiselskapet Thinfilm har inngått samarbeid med den svenske etikettleverandøren Beneli om etiketter med innebygde NFC-brikker.

Samarbeidet styrker Thinfilms nærvær både på det skandinaviske og det europeiske markedet. Beneli kan øke sitt tilbud av avanserte etiketter til å omfatte NFC-løsninger i tillegg til RFID-etiketter.

Selvklebende etiketter med NFC
I en felles pressemelding skriver selskapene at de kommer til å kunne levere NFC-utstyrte, selvklebende etiketter som støttes av en skybasert programvareplattform.

Etikettene skal tilbys Benelis eksisterende kunder og andre merkevarer i markeder for vin, sprit, legemidler, kosmetikk, tobakk og næringsmidler, med mer.

Thinfilms NFC-brikker er unikt identifiserbare og betegnes som nesten umulige å klone. Taggene leses enkelt med en NFC-aktivisert smarttelefon eller tilsvarende enhet og gir trådløs kommunikasjon med skyen.

Kampanjer, produktnyheter og konkurranser
Gjennom NFC-etiketten kan produsenter og merkevareeiere tilby kampanjer, informere om produktnyheter, invitere til konkurranser, med mer. Teknologien kan også benyttes til å kontrollere emballasjens ekthet og at den ikke er manipulert eller tuklet med.

– Med Thinfilms NFC-teknologi kan vi nå tilby en kraftfull plattform som gir merkevareeierne en betydelig økt mulighet for å kommunisere direkte med forbrukerne, sier Jimmy Sterner, VD i Benelis.

Thinfilm ser etiketter og emballasje som en viktig komponent i selskapets NFC-strategi, og samarbeidet med Beneli er et av mange som Thinfilm har inngått og planlegger å inngå.

– Samarbeid med europeiske ledere som Beneli fyller et viktig geografisk behov for oss og øker tilgjengeligheten for våre tjenester i Skandinavia og Europa, sier Davor Sutija, administrerende direktør i Thinfilm.

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl