Thinfilm i Blockchain-samarbeid med Clause

PUBLISERT: 16 august 2018
OPPDATERT: 26 januar


Gjennom samarbeid skal Clause og Thinfilm bruke NFC til å koble fysiske varer sammen med digitale kontrakter ved et trykk på smarttelefonen.

Resultatet blir forbedret effektivitet og funksjonalitet for kundene til Clause, som leverer kontraktteknologi.

Automatisering
Teknologien gjør det mulig å opprette og håndtere kontrakter, administrere verdikjeden og automatisere faktura og betalingslønsninger.

Thinfilm skal integrere kontraktløsningen til Clause med sin CNECT skyplattform, der den blir tilgjengelig for eksisterende og potensielle kunder som er interessert i smarte kontrakter.

Thinfilms løsning blir en av de første som integreres i Clause-plattformen. Løsningen posisjonerer Thinfilms CNECT Blockchain Services som en ekstra sikkerhetsfunksjon, som lar kunder og partnere i begge organisasjoner autentifisere produkter, bekrefte leveranser og verifisere varenes opprinnelse.

Kontraktene blir «levende»
– Gjennom forbindelser til eksterne datakilder og bedriftenes datasystemer blir våre kontrakter «levende», sier Houman Shadab, CEO i Clause. 

– Vi ser på Thinfilms teknologi som en innovativ og høyeffektiv metode for å hjelpe våre kunder med å digitalisere, automatisere og overvåke forsendelser av varer i sanntid.

Davor Sutija, CEO i THinfilm sier at både Clause og Thinfilm leverer verdier ved å koble sammen den fysiske og digitale verdenen. 

– Vi tror at kundene vil ha stor nytte av den smarte kontraktløsningen, sier han.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red