Den norske NFC-leverandøren Thinfilm har fått tilført over 110 millioner USD fra eksisterende aksjonærer og andre investorer. De kan dermed realisere sin visjon.
Thinfilm oppfyller nå kravene fra CAPEX og planen om å komme på break even andre kvartal 2019. NFC-leverandøren er i posisjon for å realisere sin visjon om å gjøre hverdagsprodukter smarte og gjøre smarttelefoner i stand til å bygge bro mellom fysiske objekter og den digitale verden.
Finansierer strategisk behov
Kapitaloverføringen skal brukes til å finansiere en del strategisk behov, blant annet innkjøp og installasjon av rull-til-rull produksjonsutstyr, utvikling av back-end-utstyr og utvidelse av salgs- markedsførings- og programvare-teamene.
Thinfilms NFC-løsninger gjør at merkevareeiere kan bli direkte koblet mot forbrukerne ved et tastetrykk på smarttelefonen. Dermed går man effektivt utenom søkemotorer, sosiale plattformer, nettbutikker og brukeranmeldelser på nett.
Nylige undersøkelser viser at NFC gir høyere engasjement, mer nett-trafikk og forsterket kjøpsoverbevisning sammenlignet med konvensjonelle markedskanaler.
Tilfører intelligens til en overkommelig pris
– Den store kapitaloverføringen fra private aktører viser mulighetene som finnes med NFC-løsninger og Thinfilms evne som markedsleder til å respondere på de økte kravene fra merkevareeiere i alle størrelser, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm.
– Med nok finansiering til å få balanse i regnskapet skal vi nå fokusere på å tilføre intelligens til milliarder av hverdagsprodukter til en overkommelig pris.