Thinfilm henter inn 110 millioner dollar i kapital

PUBLISERT: 25 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Den norske NFC-leverandøren Thinfilm har fått tilført over 110 millioner USD fra eksisterende aksjonærer og andre investorer. De kan dermed realisere sin visjon.

Thinfilm  oppfyller nå kravene fra CAPEX og planen om å komme på break even andre kvartal 2019. NFC-leverandøren er i posisjon for å realisere sin visjon om å gjøre hverdagsprodukter smarte og gjøre smarttelefoner i stand til å bygge bro mellom fysiske objekter og den digitale verden.

Finansierer strategisk behov
Kapitaloverføringen skal brukes til å finansiere en del strategisk behov, blant annet innkjøp og installasjon av rull-til-rull produksjonsutstyr, utvikling av back-end-utstyr og utvidelse av salgs- markedsførings- og programvare-teamene.

Thinfilms NFC-løsninger gjør at merkevareeiere kan bli direkte koblet mot forbrukerne ved et tastetrykk på smarttelefonen. Dermed går man effektivt utenom søkemotorer, sosiale plattformer, nettbutikker og brukeranmeldelser på nett.

Nylige undersøkelser viser at NFC gir høyere engasjement, mer nett-trafikk og forsterket kjøpsoverbevisning sammenlignet med konvensjonelle markedskanaler.

Tilfører intelligens til en overkommelig pris
– Den store kapitaloverføringen fra private aktører viser mulighetene som finnes med NFC-løsninger og Thinfilms evne som markedsleder til å respondere på de økte kravene fra merkevareeiere i alle størrelser, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm.

– Med nok finansiering til å få balanse i regnskapet skal vi nå fokusere på å tilføre intelligens til milliarder av hverdagsprodukter til en overkommelig pris.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex