The Body Shop i Oslo tilbyr spesialtrykkede etiketter

PUBLISERT: 29 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar

||||

Hos The Body Shop i Bogstadveien i Oslo kan kundene nå kjøpe det populære Body Butteret med sitt eget navn trykket på etiketten.

Dette er et helt nytt konsept i Norge, og produktsjef Bradley Schaeffer er stolt av at Body Shop kan tilby det til kundene sine.

Kreative og morsomme produkter  
Selv om konseptet er nytt i Norge, er det ikke nytt for The Body Shop internasjonalt. I England har kundene kunnet kjøpe Body Butter med egne etiketter en god stund allerede, og evaluering for utvikling av markedet er godt i gang.

Det er ikke tvil om at personifiserte etiketter representerer en sterk merverdi for kundene. Har kjæresten din bursdag? Har du en kollega som trenger en oppmuntring? Er du lei av at lillesøster tjuvlåner kremen din?

På The Body Shops kan du nå kjøpe Body Butter-krukkene påtrykket akkurat det navnet du ønsker. Eller du kan velge en av de standardiserte tekstene som The Body Shop har utformet. Her er mulighetene mange, og The Body Shops ansatte hjelper deg med å trykke opp din helt spesielle etikett på 1-2-3!

Etikettprinter og touchskjerm i butikken  
Løsningen The Body Shop har satt opp, består av en PC og touchskjerm som er koblet til en fullfarge etikettprinter av typen Primera LX500e fra ACT Logimark AS. Dette er en hendig og lite plasskrevende etikettprinter, som lett kan settes inn i en hylle, ned i en skuff, eller som på The Body Shops løsning; bak skjermen der etikettene designes.

Etikettene er spesialprodusert for Body Shop, slik at de skal passe perfekt over den opprinnelige etiketten på krukken.

Programvaren på PCen er tilpasset av The Body Shop sentralt, og har eget design til hver Body Butter. Hver type har sin unike profil, med bilde og morsom tekst, og det er lett å velge type, antall etiketter og å sette inn kundens eget navn.

Enkelt å betjene
Linn Ekelund i The Body Shop Bogstadveien er positiv til det nye produktet hun kan tilby kundene, og forteller at det er enkelt å betjene systemet, og at det er spennende å få være første butikk som får tilby kundene sine dette konseptet.

LX500e er den «enkleste» fullfarge etikettprinteren ACT leverer, men hvis det blir behov for raskere utskrift, er det fullt mulig å oppgradere til en større og raskere etikettprinter.

Som nevnt over, er konseptet nytt i Norge, men ikke for The Body Shop internasjonalt. Schaeffer forteller at erfaringene fra England er meget gode, og det forventes en omsetningsøkning på Body Butter i de butikkene som får installert konseptet hos seg.

– Etter hvert vil de vurdere å tilby personifiserte etiketter også i nettbutikken, sier Schaeffer. 

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot