Hos The Body Shop i Bogstadveien i Oslo kan kundene nå kjøpe det populære Body Butteret med sitt eget navn trykket på etiketten.
Dette er et helt nytt konsept i Norge, og produktsjef Bradley Schaeffer er stolt av at Body Shop kan tilby det til kundene sine.
Kreative og morsomme produkter
Selv om konseptet er nytt i Norge, er det ikke nytt for The Body Shop internasjonalt. I England har kundene kunnet kjøpe Body Butter med egne etiketter en god stund allerede, og evaluering for utvikling av markedet er godt i gang.
Det er ikke tvil om at personifiserte etiketter representerer en sterk merverdi for kundene. Har kjæresten din bursdag? Har du en kollega som trenger en oppmuntring? Er du lei av at lillesøster tjuvlåner kremen din?
På The Body Shops kan du nå kjøpe Body Butter-krukkene påtrykket akkurat det navnet du ønsker. Eller du kan velge en av de standardiserte tekstene som The Body Shop har utformet. Her er mulighetene mange, og The Body Shops ansatte hjelper deg med å trykke opp din helt spesielle etikett på 1-2-3!
Etikettprinter og touchskjerm i butikken
Løsningen The Body Shop har satt opp, består av en PC og touchskjerm som er koblet til en fullfarge etikettprinter av typen Primera LX500e fra ACT Logimark AS. Dette er en hendig og lite plasskrevende etikettprinter, som lett kan settes inn i en hylle, ned i en skuff, eller som på The Body Shops løsning; bak skjermen der etikettene designes.
Etikettene er spesialprodusert for Body Shop, slik at de skal passe perfekt over den opprinnelige etiketten på krukken.
Programvaren på PCen er tilpasset av The Body Shop sentralt, og har eget design til hver Body Butter. Hver type har sin unike profil, med bilde og morsom tekst, og det er lett å velge type, antall etiketter og å sette inn kundens eget navn.
Enkelt å betjene
Linn Ekelund i The Body Shop Bogstadveien er positiv til det nye produktet hun kan tilby kundene, og forteller at det er enkelt å betjene systemet, og at det er spennende å få være første butikk som får tilby kundene sine dette konseptet.
LX500e er den «enkleste» fullfarge etikettprinteren ACT leverer, men hvis det blir behov for raskere utskrift, er det fullt mulig å oppgradere til en større og raskere etikettprinter.
Som nevnt over, er konseptet nytt i Norge, men ikke for The Body Shop internasjonalt. Schaeffer forteller at erfaringene fra England er meget gode, og det forventes en omsetningsøkning på Body Butter i de butikkene som får installert konseptet hos seg.
– Etter hvert vil de vurdere å tilby personifiserte etiketter også i nettbutikken, sier Schaeffer.