På Hannover Messe 2019, verdens største teknologimesse, skal Tetra Pak samarbeide med flere ledende svenske teknologibedrifter om digitalisering og Industry 4.0.
Tetra Pak ønsker å dele sin erfaring og demonstrere hvordan partnerskap er hjørnesteinen i digitalisering for å gi merverdi til produsenter av mat og drikkevarer.
Ingen bedrifter kan klare overgangen alene
– Digital disrupsjon skyter fart på tvers av mange industrier. Framtiden for næringsmiddelindustrien er uten tvil digital, sier Johan Nilsson, VP Industry 4.0 and Digitalisation i Tetra Pak.
– Det finnes ingen enkeltselskaper som klarer å håndtere kompleksiteten i digitalisering alene, så vi trenger å samarbeide og lage partnerskap for å få ut virkelige verdier.
Tetra Pak ser etter nye partnerskapsprogrammer basert på noen av sine eksisterende samarbeidspartnere som Microsoft og SAP. Nye partnerskap vil bli offentliggjort på messen i Hannover i april.
Første gang som partnerland
Det er første gang Sverige er partnerland på Hannover Messe. Under temaet Sweden Co-Lab skal flere ledende svenske selskaper vise Sverige som et drivhus for nyskaping i samarbeid (Co) og innovasjon (Lab).
Blant deltakende bedrifter er ABB,Combient, Ericsson, SKF og Tetra Pak, samt flere andre nøkkelaktører som Swedish Energy Agency, Ignite Sweden, KTH, RISE, SISP og Vinnova.