Tetra Pak tilbyr digitaltrykk på sine kartonger i Amerika

PUBLISERT: 15 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar

|

Som det første drikkekartongselskapet tilbyr Tetra Pak digitaltrykk på kartongene for å gi nye muligheter til merkevareeire innenfor mat- og drikkevarer.

Tetra Pak tilbyr mat- og drikkevareindustrien firefargers digitaltrykk på kartongene i samarbeid med Koenig og Bauer, som er en global leder på området.

Forenklet overgang til trykk
Den digitale trykketeknologien forenkler kompleksiteten i håndtering av design og reduserer tidsbruken på overgangen fra design til trykk. Det åpner for nye muligheter når det gjelder dynamisk emballasjetrykk og varierende design i samme ordre.

– Vi er engasjert i å hjelpe kundene våre med å utforske nye muligheter med en virkelig «smart» emballasje som støtter deres behov for produkttilpasning, mindre serier, sann sporbarhet og mulighet for interaksjon med kundene, sier Charles Brand, Executive Vice President, Product Management & Commercial Operations i Tetra Pak.

– Vår investering i digital trykkemaskin viser at vi støtter våre kunder med fremtidens teknologi mens den digitale revolusjonen forandrer måten vi gjør forretninger på.

Installeres i Texas
Digitalpressen i full bredde bygges nå av Koenig & Baier og skal installeres i Tetra Paks konverteringsfabrikk i Denton, Texas. Felttesting av de nye, digitaltrykkede kartongene er forventet å starte med nordamerikanske kunder tidlig i 2020.

– Varemerkene ser stadig etter nye muligheter for å levere kundetilpassede og personlige produkter, sier Carmen Becker, President og CEO i Tetra Pak US og Canada.

– Vi er henrykte over å kunne tilby våre kunder nye og innovative måter å kommunisere med forbrukerne på, samtidig som design- og ordreprosessen blir mer fleksibel.

Samarbeid bygget på tillit
Christoph Müller, styremedlem i Koening & Bauer er svært fornøyd med at Tetra Pak har valgt dem som leverandør av ny digitalpresse.

– Samarbeidet oss imellom er svært konstruktivt og tillitsfullt. Jeg er sikker på at vi i sammen vil innføre stor forandring i markedet, noe Tetra Paks kunder vil dra nytte av.

 

 

Les mer

Drupa skrur ned på antall messedager

Drupa fastholder sin fireårs syklus og har nå presentert datoene for neste messe som arrangeres våren 2028. Det som derimot endres på er antall messedager.
DRUPA24_01x

Nederlandske Albert Heijn selger sugerør av plast igjen

Plastsugerør er ikke godkjent av EU, men det stopper tilsynelatende ikke at de selges.
sugror-stor

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Nordisk Bioplastforening lobbyerte på EU-nivå

Nordisk Bioplastforening har nå åpnet en dør inn til EU via et møte med Pär Holmgren og Jessica Roswall i Brussel.
Bild-alla-trex

Siste nytt

Drupa skrur ned på antall messedager

Drupa fastholder sin fireårs syklus og har nå presentert datoene for neste messe som arrangeres våren 2028. Det som derimot endres på er antall messedager.
DRUPA24_01x

Nederlandske Albert Heijn selger sugerør av plast igjen

Plastsugerør er ikke godkjent av EU, men det stopper tilsynelatende ikke at de selges.
sugror-stor

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Nordisk Bioplastforening lobbyerte på EU-nivå

Nordisk Bioplastforening har nå åpnet en dør inn til EU via et møte med Pär Holmgren og Jessica Roswall i Brussel.
Bild-alla-trex