Tetra Pak tilbyr digitaltrykk på sine kartonger i Amerika

PUBLISERT: 15 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar

|

Som det første drikkekartongselskapet tilbyr Tetra Pak digitaltrykk på kartongene for å gi nye muligheter til merkevareeire innenfor mat- og drikkevarer.

Tetra Pak tilbyr mat- og drikkevareindustrien firefargers digitaltrykk på kartongene i samarbeid med Koenig og Bauer, som er en global leder på området.

Forenklet overgang til trykk
Den digitale trykketeknologien forenkler kompleksiteten i håndtering av design og reduserer tidsbruken på overgangen fra design til trykk. Det åpner for nye muligheter når det gjelder dynamisk emballasjetrykk og varierende design i samme ordre.

– Vi er engasjert i å hjelpe kundene våre med å utforske nye muligheter med en virkelig «smart» emballasje som støtter deres behov for produkttilpasning, mindre serier, sann sporbarhet og mulighet for interaksjon med kundene, sier Charles Brand, Executive Vice President, Product Management & Commercial Operations i Tetra Pak.

– Vår investering i digital trykkemaskin viser at vi støtter våre kunder med fremtidens teknologi mens den digitale revolusjonen forandrer måten vi gjør forretninger på.

Installeres i Texas
Digitalpressen i full bredde bygges nå av Koenig & Baier og skal installeres i Tetra Paks konverteringsfabrikk i Denton, Texas. Felttesting av de nye, digitaltrykkede kartongene er forventet å starte med nordamerikanske kunder tidlig i 2020.

– Varemerkene ser stadig etter nye muligheter for å levere kundetilpassede og personlige produkter, sier Carmen Becker, President og CEO i Tetra Pak US og Canada.

– Vi er henrykte over å kunne tilby våre kunder nye og innovative måter å kommunisere med forbrukerne på, samtidig som design- og ordreprosessen blir mer fleksibel.

Samarbeid bygget på tillit
Christoph Müller, styremedlem i Koening & Bauer er svært fornøyd med at Tetra Pak har valgt dem som leverandør av ny digitalpresse.

– Samarbeidet oss imellom er svært konstruktivt og tillitsfullt. Jeg er sikker på at vi i sammen vil innføre stor forandring i markedet, noe Tetra Paks kunder vil dra nytte av.

 

 

Les mer

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Rapporter fra Returkartonglotteriet

Selv om 7 av 10 nordmenn kjenner til Returkartonglotteriet, er det fortsatt bare 2 av 10 som pleier å delta. Det er likevel mange flere enn i fjor.
gunnar-moen

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Dow skjærer bort 1 500 årsverk globalt

Dow har annonsert planer om å kutte arbeidsstyrken med 1500 jobber globalt som en del av en plan for å levere 1 milliard dollar i kostnadsbesparelser per år. Planen inkluderer også en reduksjon på 500-700 millioner dollar i direkte kostnader, primært fokusert på kjøpte tjenester og tredjeparts kontraktsarbeid.
Dow-HQ-main_ix

Siste nytt

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Rapporter fra Returkartonglotteriet

Selv om 7 av 10 nordmenn kjenner til Returkartonglotteriet, er det fortsatt bare 2 av 10 som pleier å delta. Det er likevel mange flere enn i fjor.
gunnar-moen

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Dow skjærer bort 1 500 årsverk globalt

Dow har annonsert planer om å kutte arbeidsstyrken med 1500 jobber globalt som en del av en plan for å levere 1 milliard dollar i kostnadsbesparelser per år. Planen inkluderer også en reduksjon på 500-700 millioner dollar i direkte kostnader, primært fokusert på kjøpte tjenester og tredjeparts kontraktsarbeid.
Dow-HQ-main_ix