Tetra Pak oppretter virtuell markedsplass for reservedeler

PUBLISERT: 29 januar 2020
OPPDATERT: 26 januar

Tetra Pak tilbyr sine kunder direktekontakt med leverandører over hele verden.|Klara Svedberg, Vice President Parts & Consumables at Tetra Pak​

Tetra Pak lanserer bransjens første fullskala virtuelle markedsplass for produsenter av mat og drikke. Den vil gjøre det raskere og enklere å kjøpe reservedeler.

Den nye plattformen er basert på Mirakl SaaS Marketplace. Det er første gang Mirakl har jobbet med mat- og drikkeindustrien, ved å tilby en tjeneste som vil endre hvordan kjøpere og selgere vanligvis jobber.

Dramatisk utvidelse av tilbudet til kundene

Markedsplassen vil i starten inneholde 300.000 reservedeler og forbruksvarer fra Tetra Pak. I tillegg kommer 200.000 vedlikeholdsprodukter fra samarbeidspartnere, noe som gir kundene tilgang på et stort antall produkter.

Lanseringen innebærer en dramatisk utvidelse av Tetra Paks tilbudtil kundene. Markedsplassen vil være tilgjengelig 24/7 og inkluderer en rekke forhandlere av sikkerhetsutstyr, industrivarer, rengjøringsløsninger og andre vitale områder for produsenter av mat- og drikkevarer.

Tilbudet vil øke ytterligere etter hvert som flere leverandører tilknytter seg nettverket.

En helt ny modell
Klara Svedberg, Vice President Parts & Consumables i Tetra Pak​

– Dette er en helt ny modell og måte å gjøre forretninger på i vår bransje, sier Klara Svedberg, VP Part and Consumables i Tetra Pak.

– For første gang har vi en digital markedsplass for mat- og drikkevareprodusenter. Dette vil endre måten vi behandler våre kunder på, ved at våre kunder får direktekontakt med leverandører over hele verden. Ved å gjøre prosessen enklere og raskere blir innkjøpene mer kostnadseffektive.

– Vi inviterer våre kunder til å dra nytte av vår nye one-stop-shop-løsning og gleder oss til å høre om deres erfaringer.
Phillipe Corrot. CEO i Mirakl sier at markedsplasser er i ferd med å ta over netthandelsverdenen.

– Det handler om å skape en butikk der kjøperne kan få alt de trenger. Mat- og drikkevareindustrien trenger en plattform som gjør at de kan henge med andre sektorer. Kombinasjonen av Tetra Paks ekspertise og våre digitale løsninger kan løfte måten industriens gjør forretninger på.

Den digitale markedsplassen lanseres først i Tyskland, deretter i Europa og resten av verden.
Lanseres først i Tyskland men rulles ut over hele verden

LAT&SGAF GmbH/Schmeckthal Group er en av forhandlerne i Tetra Paks markedsplass, og Iris Schmeckthal sier:

– Markedsplassen er en perfekt kombinasjon der et høykvalitets og pålitelig selskap kombineres med moderne teknologi. Vi ble med som partner i markedsplassen da dette er en spennende mulighet for oss å vokse på nye områder.

Tetra Pak deltar i World Economic Forum sammen med Mirakl for å diskutere lanseringen av markedsplassen og dens påvirkning i mat- og drikkevaresektoren. Markedsplassen blir lansert i Tyskland i januar 2020 og utvides etter hvert til utvalgte land i Europa, deretter globalt.

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa