Tetra Pak og Hexagon tilbyr samarbeid i virtuelle rom

PUBLISERT: 9 januar 2020
OPPDATERT: 26 januar

– Med Tetra Paks Smart Solutions Platform vil det bli lettere for kundene å gjøre forretninger med oss. Samarbeid i virtuelle rom vil gjøres oss smidigere i arbeidet med prosjekter og livssyklusarbeid, sier Marie Sandin|Digital twin business and industrial process modelling|Mattias Stenberg, President, Hexagon’s PPM Division.​​|Datavisualisering ute i fabrikken.

Sammen med Hexagons PPM Division vil Tetra Pak oppgradere sin Smart Solutions Platform med virtuell visualisering og bruk av digitale tvillinger.

Den oppgraderte plattformen vil forbedre samarbeidet med kundene gjennom prosjekteringsprosesser, gi raskere implementering og gjøre det mulig å benytte digital tvilling i fabrikkens totale livssyklus.

Effektivt samarbeid
Virtuell visualisering og digitale tvillinger vil gjøre det  lettere å simulere, evaluere og velge optimale løsninger for kunder.

Ny teknologi og innovasjoner driver frem hurtige forandringer i produksjonssektoren, der målet er å kunne ta smartere og mer informerte forretningsbeslutninger.

Hexagons PPM Division er en ledende global leverandør av prosjekteringssoftware for design, konstruksjon og drift av fabrikker, skip og offshore-installasjoner.

Smart Solutions Platform er Tetra Paks løsning for digital fabrikkprosjektering som integrerer Hexagons programvare med Tetra Paks kunnskap om matproduksjon.

Datavisualisering ute i fabrikken.

Plattformen vil hjelpe Tetra Pak med å samarbeide effektivt med kunder, kolleger og leverandører over hele verden ved design av hele produksjonsfabrikker. Det vil bli enkelt å simulere, evaluere og velge optimale løsninger for spesifikke kundebehov.

Utviklingen, som inkluderer best praksis-konsepter og gjenbrukbar design, vil ikke bare øke forståelse og transparens, men også sikre smidigere prosjektimplementering gjennom raske installasjoner og kundetilpasset optimering gjennom fabrikkens livssyklus.

Samarbeid i virtuelle rom

– Med Tetra Paks Smart Solutions Platform vil det bli lettere for kundene å gjøre forretninger med oss. Samarbeid i virtuelle rom vil gjøres oss smidigere i arbeidet med prosjekter og livssyklusarbeid, sier Marie Sandin, VP Projects, Engineering & Plant Automation, Tetra Pak.

Mattias Stenberg, President, Hexagon’s PPM Division.​​

– Fordelen med å velge Hexagon er at vi kan visualisere hele tilbudet, fra prosjekteringsverktøy til Industri 4.0-applikasjoner for fremtidig vekst. Ved å velge Tetra Pak kan Hexagon samarbeide med en viktig aktør i mat- og drikkeindustrien.

– Den første piloten er allerede under utvikling i Lund og den globale utrullingen starter i 2020, forteller Marie Sandin.

Mattias Stenberg, president i Hexagons PPM Division, sier at Tetra Pak deler Hexagons engasjement for å drive frem digitale og bærekraftige løsninger i mat- og drikkevareindustrien.

– Tetra Paks kunnskap og ekspertise i matprosesseringsløsninger sammen med vår fremtidstilpassede informasjonshåndtering og teknologi for prosjekteringsdesign vil hjelpe kundene å nå sine mål, sier Stenberg.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar