Emballasjen Tetra Stelo Aspetic lanseres på produktet «good day» fra sveitsiske Emmi med Augmented Reality.
AR-konseptet styres av en smart telefon og gir forbrukere en positiv opplevelse som øker oppmerksomheten om varemerket Emmi og andre melkedrikkprodukter.
De AR-aktiverte funksjonene er utviklet i samarbeid med studioet Appetite Creative, som er spesialisert på digitale opplevelser.
Emballasjen Tetra Stelo Aseptic har myke, runde former og inkluderer det interaktive spillet «Move your body» og «Breakfast Nina» som informerer om de tre forskjellige produktene i good day og forskjellige ingredienser som kan komplettere frokosten.
Forventer at AR bringer forbrukerne nærmere produktet
– Vi er superglade for denne kampanjen med med Emmi og vår nye kartong Tetra Stelo Asptic 1000, sier Susanne McKinley, markedssjef i Tetra Pak Mid-Europe.
– Vi forventer oss at interaktive tilkoblede opplevelser hjelper til med å føre forbrukerne nærmere produktet og forbedre varemerkets image og gjenkjenning.
Den nye væskekartongen Tetra Stelo Aseptic fra Tetra Pak ble presentert for litt over et år siden og finnes i to volumer: 0,5 og 1,0 liter. Kartongen fylles med den aseptiske fyllemaskinen Tetra Pak A3/Flex.