Tetra Pak lanserer AR-løsning for sin nye aseptiske kartong

PUBLISERT: 5 november 2021
OPPDATERT: 26 januar

Med en smart telefon kan konsumenten ta del av den integrerte AR-opplevelsen i sveitsiske Emmis ”good day”-melkedrikker tappet i den nye kartongen Tetra Stelo Aseptic 1000. (BildeTetra Pak/Emmi)

Emballasjen Tetra Stelo Aspetic lanseres på produktet «good day» fra sveitsiske Emmi med Augmented Reality.

AR-konseptet styres av en smart telefon og gir forbrukere en positiv opplevelse som øker oppmerksomheten om varemerket Emmi og andre melkedrikkprodukter.

De AR-aktiverte funksjonene er utviklet i samarbeid med studioet Appetite Creative, som er spesialisert på digitale opplevelser.

Emballasjen Tetra Stelo Aseptic har myke, runde former og inkluderer det interaktive spillet «Move your body» og «Breakfast Nina» som informerer om de tre forskjellige produktene i good day og forskjellige ingredienser som kan komplettere frokosten.

Forventer at AR bringer forbrukerne nærmere produktet

– Vi er superglade for denne kampanjen med med Emmi og vår nye kartong Tetra Stelo Asptic 1000, sier Susanne McKinley, markedssjef i Tetra Pak Mid-Europe.

– Vi forventer oss at interaktive tilkoblede opplevelser hjelper til med å føre forbrukerne nærmere produktet og forbedre varemerkets image og gjenkjenning.

Den nye væskekartongen Tetra Stelo Aseptic fra Tetra Pak ble presentert for litt over et år siden og finnes i to volumer: 0,5 og 1,0 liter. Kartongen fylles med den aseptiske fyllemaskinen Tetra Pak A3/Flex.

Les mer

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx

Siste nytt

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx