Tar ingen sjanser ved transport av sukker

PUBLISERT: 8 august 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Nederlandske Suiker Unie prioriterer renhet, sikkerhet og kvalitet på sine tørre og flytende sukkervarer, som for en stor del fraktes med Foodcert IBCer fra Schütz.

– Renhet, sikkerhet og kvalitet er pilarene vårt selskap hviler på, fra dyrking av beter på jordet til ferdigpakket sukker i butikkhyllene, sier Wim Peltenburg, QSHE-koordinator i Suiker Unie.

Tørre og flytende sukkervarer
Den globale sukkerprodusenten startet som et kooperativ av sukkerfabrikker i Nederland på begynnelsen av det 20. århundre. I dag har de totalt fem fabrikker, og sukkerbeter blir prosessert til sukkergranulat i tre av dem (Dinteloord, Viervlaten og Anklam).

Fabrikken i Puttershoek lager melis, glasur og sukkerbiter for forbrukere og industrielle kunder, mens fabrikken i Roosendal lager flytende sukkerprodukter som sirup. Produktene er laget for kunder i Nederland men eksporteres til Tyskland, Belgia, Frankrike, Italia og England.

Avhengig av sukkerets konsistens transporteres sukkeret i Schütz Foodcert-modeller.

Oppfyller høye standarder
– Omlag 10 av våre produkter pakkes i Foodcert IBCer på 1.000 liter fordi de tilfredsstiller våre høyeste standarder når det gjelder mattrygghet og hygiene, sier Wim Peltenburg.

Sirupen fra Suiker Unie har høy densitet, noe som innebærer at en full IBC kan veie opptil 1.400 kg.  Dermed trenger emballasjen å være robust. Foodcert IBCer fra Schütz er godkjent for en fysisk densitet opptil 1,9 og har forsterkede hjørner.

– Våre produkter er laget for mat- og farmasøytisk industri som begge krever standarder stadig tidligere i forsyningskjeden. Det betyr at emballasjematerialet også blir grundig undersøkt.

Om Foodcert
Foodcert IBC er utviklet av Schütz for å møte de høye standardkravene som settes til produksjon og transport av mat. For å sikre best mulig kvalitet, må sikkerheten være maksimal gjennom hele forsyningskjeden.

Foodcert IBC og tønner er laget med en material-, produkt- og prosesseringssikkerhet som langt overgår standardkravene.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar