Svenske Kakservice satser på smidig strekkfilmløsning

PUBLISERT: 25 oktober 2019
OPPDATERT: 26 januar


Strekkfilmmaskiner fra ITO PallPack er viktige for Kakservice når de sender ut knekkebrød, kaker og godteri i løsvekt til skoleklasser og foreninger.


Kakservice har eksistert siden midten på 1980-tallet, og er kanskje mest kjent i nabolandet for sine EM- og VM-kaker der det svenske fotballandslaget var avbildet på kakeboksene.

Selskapets forretningside er å la skoleklasser og idrettsforeninger selge kaker, knekkebrød og godteri som bestilles fra Kakservice. Selskapet Samhall i Kristinehamn pakker ordrene som kommer inn, og på det mest travle sender de ut cirka 100 paller om dagen.

Smidige

– Vi plaster halv- og helpaller som enten er 1,70 eller 2,20 meter høye, sier Patrik Klarqvist, som forklarer at plastingen er nødvendig for å holde alt på plass så det ikke velter.

Virksomheten i Kristinehamn startet opp i juni 2019 med to halvautomatiske strekkfilmmaskiner for roterende paller. Truckføreren har en fjernkontroll slik at han kan kjøre opp pallene og starte maskinen uten å gå av trucken.

– Vi plaster det meste som sendes ut herfra. Vi har også kunder som bestiller stykkgods – det er altså ikke bare paller, men kartonger som skal sendes. Disse blir sendt ut til kunden på «splittpaller», sier Patrick Klarqvist.

Han sier at oppdraget fra Kakservice er en vinn-vinn-situasjon, der skoleklasser for penger for hvert solgte produkt, og at dette går til en god sak.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar