SchurStar og svenske ICA slår en lissepasning før fotball-VM ved å introdusere snacksemballasje som ser ut som fotballtrøyer. «Draktene» har naturligvis svenske farger.
I en tid der verdens fotballfans sitter spente foran TV-skjermene for å følge sitt lag, mens de trøster seg med godteri, lanserer ICA i Sverige babytomater i poser som ser ut som fotballdrakter.
Kan lages i mange fasonger
Posene er av typen SchurStar Shape som kan lages i mange fasonger. ICA håper at denne emballasjen vil fenge både fotballfans og sunnhetsbevisste forbrukere.
Når VM er over kan posene leveres med et annet T-skjorte-design eller til poser med fasong som en stjerne eller et hjerte. De kan også stilles om til en mer tradisjonell gjenlukkbar pose eller ståpose med bærehåndtak.
Mange bruksområder
Mer enn 500 kunder verden over pakker med SchurStar-konseptet til alle typer produkter, fra fersk frukt og grønt, til dypfryste produkter, sauser, sjokolade, leketøy, hygieneprodukter, tekniske produkter og gjødsel.
Konseptet består av en pakkemaskin og prefabrikkerte, sammenhengende SchurStar-poser. Emballasjen skreddersys til produktet. Under produksjon kan skifte mellom produktvarianter, posestørrelser og konstruksjoner gjøres på få minutter.
Systemet kan kombineres med forskjellig prosessutstyr som gassflush, veiing og merking. Schur er et internasjonalt team med cirka 900 ansatte i Danmark, Tyskland, Sverige, Australia og USA. Selskapet tilbyr emballasje, pakkemaskiner, pakkesystemer og know-how.