Sunn snacks i tidsriktig emballasje til fotball-VM

PUBLISERT: 27 mai 2018
OPPDATERT: 26 januar

SchurStar og svenske ICA slår en lissepasning før fotball-VM ved å introdusere snacksemballasje som ser ut som fotballtrøyer. «Draktene» har naturligvis svenske farger.

I en tid der verdens fotballfans sitter spente foran TV-skjermene for å følge sitt lag, mens de trøster seg med godteri, lanserer ICA i Sverige babytomater i poser som ser ut som fotballdrakter.

Kan lages i mange fasonger
Posene er av typen SchurStar Shape som kan lages i mange fasonger. ICA håper at denne emballasjen vil fenge både fotballfans og sunnhetsbevisste forbrukere.

Når VM er over kan posene leveres med et annet T-skjorte-design eller til poser med fasong som en stjerne eller et hjerte. De kan også stilles om til en mer tradisjonell gjenlukkbar pose eller ståpose med bærehåndtak.

Mange bruksområder
Mer enn 500 kunder verden over pakker med SchurStar-konseptet til alle typer produkter, fra fersk frukt og grønt, til dypfryste produkter, sauser, sjokolade, leketøy, hygieneprodukter, tekniske produkter og gjødsel.

Konseptet består av en pakkemaskin og prefabrikkerte, sammenhengende SchurStar-poser. Emballasjen skreddersys til produktet. Under produksjon kan skifte mellom produktvarianter, posestørrelser og konstruksjoner gjøres på få minutter.

Systemet kan kombineres med forskjellig prosessutstyr som gassflush, veiing og merking. Schur er et internasjonalt team med cirka 900 ansatte i Danmark, Tyskland, Sverige, Australia og USA.  Selskapet tilbyr emballasje, pakkemaskiner, pakkesystemer og know-how.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red