Suksessfull premiære for PackSynergy Packaging Day

PUBLISERT: 19 desember 2017
OPPDATERT: 26 januar


“Promoting Partnerships” var mottet for den første Packaging Day noensinne, der medlemmer, partnere og leverandører til PackSynergy var tilstede.

PackSynergy er Europas største nettverk for små og mellomstore grossister og logistikkeksperter. I forrige måned var de samlet til Packaging Day i Schweinfurt i Tyskland til en variert agenda der trender, tall og best praksis for bransjen ble presentert.

Gjester fra åtte nasjoner
Administrerende direktør Thomas A. Baur i PackSynergy tok imot gjester fra åtte nasjoner til premieren for Packaging Day, som startet med drinker og forfriskninger kvelden før.

– Vi håpet at en uformell mottagelse ville få folk til å snakke med hverandre, og det gjorde de, sier Baur. – Fra start til slutt benyttet deltakerne den avslappede atmosfæren til å utveksle informasjon, styrke forbindelser, identifisere løsninger og skape nye forretninger.

Dagen besto av mange presentasjoner og detaljert innsikt i suksesshistorier. Sealed Air og Schumacher Packaging fortalte om markedstall og trender. De viste også strategier for kostnadskutt for emballasje gjennom verdikjeden og kastet lys over nye muligheter med digitaltrykk, som for eksempel personlig emballasje for forskjellige markeder og målgrupper.

Får mange ordre via videochat
Medlemmer av PackSynergi viste best praksis for samarbeid med store bedrifter som Horna Verpackungen, som har mer enn 86 fasiliteter over hele Europa. Servisbal i Tsjekkia fortalte at de mottar 6 prosent av alle ordre på video-chat, og at 70 prosent av kundene som benytter video-chat, ender opp med å kjøpe.

– Våre partnere reiste hjem med verdifull inspirasjon og ny kunnskap for sin egen virksomhet. Leverandørene fikk noen gode diskusjoner som banet vei for gode avtaler, sier Thomas A. Baur.
Han mener at Packaging Day levde opp til mottoet «Promoting Partnerships», og at målet var å styrke den direkte kontakten.

– PackSynergy er ikke bare et nettverk av selskaper, men et nettverk av entreprenører. PackagingDay lar oss utvide de vanlige medlemsmøtene til å inkludere leverandører og partnere. Personlig kontakt er det beste grunnlaget for varig suksess overalt, sa Baur.

Han er sikker på at den første emballasjedagen ikke blir den siste.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red