Budweiser har lansert et begrenset antall støyaktiverte glass som lyser opp når folk klapper og heier høylytt under kampene i fotball-VM.
Samtidig lanserer de også VM-emballasje i begrenset opplag. Anheuser Busch lanserte et lignende produkt for Bud Light under USA Superbowl tidligere i år. Disse koppene lyste opp ved scoringer og annonseringer om lagene, men de var ikke støyaktiverte.
En episk global fest
Det foreligger ingen informasjon om teknologien som benyttes på red Light Cups, som er tilgjengelige over hele Storbritannia under VM. Budweiser har i tillegg inngått en avtale med Amazon Prime Now om leveranser i løpet av to timer til forbrukere under fotball-VM.
Bare i Storbritannia er det beregnet at 44 millioner vil se på VM, og 90 prosent av dem ser kampene hjemme. Nå kan de altså få levert fatøl hjem til seg. Budweiser leverer også samme design på aluminiumflasker, som er raskere å kjøle ned.
I tillegg har de en konkurranse gående der gevinsten er billetter til VM-finalen.
– Fotball-VM 2018 er mer enn et arrangement, det er en episk global fest som samler hele Storbritannia, sier Sacha Cordes, senior brand manager i Budweiser UK.