Støyaktiverte ølglass lyser opp ved feiring i fotball-VM

PUBLISERT: 26 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


Budweiser har lansert et begrenset antall støyaktiverte glass som lyser opp når folk klapper og heier høylytt under kampene i fotball-VM.

Samtidig lanserer de også VM-emballasje i begrenset opplag. Anheuser Busch lanserte et lignende produkt for Bud Light under USA Superbowl tidligere i år. Disse koppene lyste opp ved scoringer og annonseringer om lagene, men de var ikke støyaktiverte.

En episk global fest
Det foreligger ingen informasjon om teknologien som benyttes på red Light Cups, som er tilgjengelige over hele Storbritannia under VM. Budweiser har i tillegg inngått en avtale med Amazon Prime Now om leveranser i løpet av to timer til forbrukere under fotball-VM.

Bare i Storbritannia er det beregnet at 44 millioner vil se på VM, og 90 prosent av dem ser kampene hjemme. Nå kan de altså få levert fatøl hjem til seg. Budweiser leverer også samme design på aluminiumflasker, som er raskere å kjøle ned. 

I tillegg har de en konkurranse gående der gevinsten er billetter til VM-finalen.

– Fotball-VM 2018 er mer enn et arrangement, det er en episk global fest som samler hele Storbritannia, sier Sacha Cordes, senior brand manager i Budweiser UK.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red