Store LED-printere tilbys nå til alle produksjonsnivåer

PUBLISERT: 26 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar


swissQprint lanserte Impala og Nyala LED på FESPA. I november kommer maskinen Oryx LED. Dermed mener produsenten å dekke alle produksjonsnivåer.

Den nye generasjonen av UV-flatbed printere deler et raffinert, mekanisk fundament og benytter LED-teknologi som ifølge produsenten er mer rentabelt og miljøvennlig.

Flere muligheter
LED-teknologien utvider printmulighetene og har mindre varmeoppbygging. Det øker utvalget av materialer som det er mulig å printe på og åpner for nye bruksområder.LED-lampene er vedlikeholdsfrie, så man trenger ikke å tenke på forbruksvarer og nedetid.

Produsenten er sikker på at LED-tørking vil vinne frem, noe markedet bekrefter. – Siden Impala LED og Nyala LED ble lansert, ser vi at majoriteten av kundene foretrekker LED-løsningen fremfor kvikksølv-lamper, sier Maurus Zeller, leder av product management hos swissQprint.

De nye maskinene har fått en rekke mekaniske forbedringer i tillegg til LED-teknologien. Dermed har de større presisjon og trykkstabilitet. Oryx LED har en maksimal ytelse på 65 m2 og printbordet har samme dimensjoner som Impala LED: 2,5 x 2 meter. Oryx klarer imidlertid 180 m2/timen.

Printeren vokser med virksomheten
Flaggskipet Nyala LED printer opptil 206 m2/timen med et bord på 3,2 x 2 meter. Med denne maskintrioen mener swissQprint å dekke alle produksjonsnivåer for leverandører av trykte produkter.

– Printeren vokser med virksomheten, forklarer Maurus Zeller. Hver maskin blir bygget etter kundens ønsker og kan utvides ytterligere i etterkant. Maskinene kan ha individuell trykkfargekonfigurasjon, og swissQprint tilbyr ni fargekanaler.

De kan også ha funksjoner som Roll2Roll og bordstørrelse for overdimensjonerte formater opptil fire meter. En håndteringsrobot kan benyttes til ubemannet produksjon. Ideen er å brukerne en løsning som alltid passer behov og budsjett.

– Og det de helt sikkert får, er høy kvalitet og applikasjonsmuligheter som får dem til å skille seg ut på markedet, sier Zeller.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red