Stora Enso til topps på Sustainable Brand Index

PUBLISERT: 29 november 2018
OPPDATERT: 26 januar


Blant over 100 svenske leverandører har Stora Enso blitt utnevnt til Bransjevinner 2018 i Sustainable Brand Index, Nordens største merkevareundersøkelse om bærekraft.

Stora Enso anses som det mest bærekraftige B2B-varemerket i sin bransje, ifølge beslutningstakerne i svenske bedrifter. I Sustainable Brand Index analyseres hvordan svenske beslutningstakere ser på bærekraft og hvordan Sveriges største B2B-varemerker oppfattes i et bærekraftperspektiv.

Setter anerkjennelsen høyt
Stora Enso ble kåret til vinner i sin bransje og havnet på andre plass totalt blant alle B2B-foretak i undersøkelsen.

– Som en bærekraftdrevet bedrift er det en anerkjennelse vi setter svært høyt, sier kommunikasjonsdirektør Ulrika Lilja.

– I vår virksomhet hjelpe vi våre kunder med å møte forbrukernes krav til bærekraftige produkter. Ved å erstatte fossilbaserte materialer med våre fornybare løsninger, driver vi overgangen fra en fossil verden fram mot bioøkonomi.

Bærekraftsjef Noel Morrin er glad for at arbeidet med å implementere av Stora Ensos bærekraftstrategi har blitt lagt merke til.

– For Stora Enso er det høyeste prioritet å sikre at våre fornybare løsninger også produseres på en bærekraftig måte, noe som krever kontinuerlig arbeid på veien mot en fossilfri framtid.

 

 

Les mer

Avfall fra kartongindustrien blir til strømasse i fjøset

Soilfood, et nordisk selskap innen sirkulær økonomi, forsker for tiden på å bruke fiberrike sidestrømmer fra Metsä Boards fabrikker som råstoff til fjøsstrø.
soilfood-wälly

Innovasjoner og bærekraft i fokus på Fachpack i slutten av september

24. – 26. september 2024 vil industriledere, innovatører og eksperter innen emballasjeindustrien igjen samles i Nürnberg, Tyskland. Da legges det til rette for Fachpack. Nürnberg Messe lover å levere et bredt spekter av innovasjoner, bærekraft og nettverksmuligheter, og tiltrekker besøkende fra hele verden.
Messegeschehen / Fair activities in general

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Det skjer på Scanpack: Hvorfor vi trenger å slutte å demonisere emballasjematerial

Miljøekspert Mark Shayler, som har designet alt fra veier og boligfelt til hvitevarer, elektronikk og emballasje, deler sin innsikt. Med mottoet "det finnes ingen dårlige materialer, bare dårlige systemer", utforsker han årsakene bak den nåværende klimakrisen. Men fremfor alt – hvordan vi kan overvinne det.
Marc-Shaylerx

Siste nytt

Avfall fra kartongindustrien blir til strømasse i fjøset

Soilfood, et nordisk selskap innen sirkulær økonomi, forsker for tiden på å bruke fiberrike sidestrømmer fra Metsä Boards fabrikker som råstoff til fjøsstrø.
soilfood-wälly

Innovasjoner og bærekraft i fokus på Fachpack i slutten av september

24. – 26. september 2024 vil industriledere, innovatører og eksperter innen emballasjeindustrien igjen samles i Nürnberg, Tyskland. Da legges det til rette for Fachpack. Nürnberg Messe lover å levere et bredt spekter av innovasjoner, bærekraft og nettverksmuligheter, og tiltrekker besøkende fra hele verden.
Messegeschehen / Fair activities in general

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Det skjer på Scanpack: Hvorfor vi trenger å slutte å demonisere emballasjematerial

Miljøekspert Mark Shayler, som har designet alt fra veier og boligfelt til hvitevarer, elektronikk og emballasje, deler sin innsikt. Med mottoet "det finnes ingen dårlige materialer, bare dårlige systemer", utforsker han årsakene bak den nåværende klimakrisen. Men fremfor alt – hvordan vi kan overvinne det.
Marc-Shaylerx