Stora Enso til topps på Sustainable Brand Index

PUBLISERT: 29 november 2018
OPPDATERT: 26 januar


Blant over 100 svenske leverandører har Stora Enso blitt utnevnt til Bransjevinner 2018 i Sustainable Brand Index, Nordens største merkevareundersøkelse om bærekraft.

Stora Enso anses som det mest bærekraftige B2B-varemerket i sin bransje, ifølge beslutningstakerne i svenske bedrifter. I Sustainable Brand Index analyseres hvordan svenske beslutningstakere ser på bærekraft og hvordan Sveriges største B2B-varemerker oppfattes i et bærekraftperspektiv.

Setter anerkjennelsen høyt
Stora Enso ble kåret til vinner i sin bransje og havnet på andre plass totalt blant alle B2B-foretak i undersøkelsen.

– Som en bærekraftdrevet bedrift er det en anerkjennelse vi setter svært høyt, sier kommunikasjonsdirektør Ulrika Lilja.

– I vår virksomhet hjelpe vi våre kunder med å møte forbrukernes krav til bærekraftige produkter. Ved å erstatte fossilbaserte materialer med våre fornybare løsninger, driver vi overgangen fra en fossil verden fram mot bioøkonomi.

Bærekraftsjef Noel Morrin er glad for at arbeidet med å implementere av Stora Ensos bærekraftstrategi har blitt lagt merke til.

– For Stora Enso er det høyeste prioritet å sikre at våre fornybare løsninger også produseres på en bærekraftig måte, noe som krever kontinuerlig arbeid på veien mot en fossilfri framtid.

 

 

Les mer

Første yoghurtbeger med matgodkjent resirkulert polystyren

INEOS Styrolution lanserer yoghurtbeger med mekanisk resirkulert polystyren som et resultat av samarbeid mellom flere partnere i verdikjeden. Milepælen ble oppnådd gjennom samarbeid mellom flere partnere langs verdikjeden. Det kalles en game changer.
Yoghurt-cupsx

Mars reduserer emballasjeplasten med digital simuleringsløsning

Mars' bruk av Ansys simuleringsløsning har redusert mengden av plast som Mars kjøper inn for testing med cirka 246 tonn og har potensial til å redusere utviklingstiden med opptil 40 prosent.
Bilde: Mars

Papirsperre fikk pris i bærekraftkonkurranse

Tetra Pak har blitt tildelt "Resource Efficiency"-prisen på Sustainable Packaging News Awards 2024, for sin papirbaserte innovasjon innen barrierematerialer.
Mimosa_choco_3d-strawsx

EUBP: ”Bioplast en nøkkelfaktor for å oppfylle PPWR-forordningen”

Bioplast vil få økende betydning i fremtiden med innføringen av EUs emballasje- og emballasjeavfallsforordning (PPWR). Det mener organisasjonen European Bioplastics (EUBP) og deres administrerende direktør Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx

Siste nytt

Første yoghurtbeger med matgodkjent resirkulert polystyren

INEOS Styrolution lanserer yoghurtbeger med mekanisk resirkulert polystyren som et resultat av samarbeid mellom flere partnere i verdikjeden. Milepælen ble oppnådd gjennom samarbeid mellom flere partnere langs verdikjeden. Det kalles en game changer.
Yoghurt-cupsx

Mars reduserer emballasjeplasten med digital simuleringsløsning

Mars' bruk av Ansys simuleringsløsning har redusert mengden av plast som Mars kjøper inn for testing med cirka 246 tonn og har potensial til å redusere utviklingstiden med opptil 40 prosent.
Bilde: Mars

Papirsperre fikk pris i bærekraftkonkurranse

Tetra Pak har blitt tildelt "Resource Efficiency"-prisen på Sustainable Packaging News Awards 2024, for sin papirbaserte innovasjon innen barrierematerialer.
Mimosa_choco_3d-strawsx

EUBP: ”Bioplast en nøkkelfaktor for å oppfylle PPWR-forordningen”

Bioplast vil få økende betydning i fremtiden med innføringen av EUs emballasje- og emballasjeavfallsforordning (PPWR). Det mener organisasjonen European Bioplastics (EUBP) og deres administrerende direktør Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx