Blant over 100 svenske leverandører har Stora Enso blitt utnevnt til Bransjevinner 2018 i Sustainable Brand Index, Nordens største merkevareundersøkelse om bærekraft.
Stora Enso anses som det mest bærekraftige B2B-varemerket i sin bransje, ifølge beslutningstakerne i svenske bedrifter. I Sustainable Brand Index analyseres hvordan svenske beslutningstakere ser på bærekraft og hvordan Sveriges største B2B-varemerker oppfattes i et bærekraftperspektiv.
Setter anerkjennelsen høyt
Stora Enso ble kåret til vinner i sin bransje og havnet på andre plass totalt blant alle B2B-foretak i undersøkelsen.
– Som en bærekraftdrevet bedrift er det en anerkjennelse vi setter svært høyt, sier kommunikasjonsdirektør Ulrika Lilja.
– I vår virksomhet hjelpe vi våre kunder med å møte forbrukernes krav til bærekraftige produkter. Ved å erstatte fossilbaserte materialer med våre fornybare løsninger, driver vi overgangen fra en fossil verden fram mot bioøkonomi.
Bærekraftsjef Noel Morrin er glad for at arbeidet med å implementere av Stora Ensos bærekraftstrategi har blitt lagt merke til.
– For Stora Enso er det høyeste prioritet å sikre at våre fornybare løsninger også produseres på en bærekraftig måte, noe som krever kontinuerlig arbeid på veien mot en fossilfri framtid.