Stora Enso sponser ski-VM med kartong og hederspris

PUBLISERT: 19 februar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Som hovedsponsor til ski-VM i Seefeld bidrar Stora Enso blant annet med emballasjekartong, biokomposittbestikk, byggematerialer og en hederspris.

I en pressemelding skriver Stora Enso at sponsingen bidrar til et bærekraftig idrettsarrangement. Samtidig er det en mulighet for å presentere fornybare produkter og løsninger innenfor forskjellige områder.

Kartongemballasje og annet
Stora Enso bidra blant annet med kartong til emballasje og kopper, bestikk i biokompositt, papir til mediesenteret og billetter, samt treverk til bygninger og podier.

Dessuten har Stor Enso sammen med Swarovski Kristallwelten utviklet en hederspris til prisvinnerne. I tillegg til medalje får prisvinnerne også en hederspris som er laget av tre og krystall. 

Hedersprisen er designet av arkitekten Christoph Haas.Treverket skal symbolisere fjellene i Tyrol, mens krystallet symboliserer snøen.

I Seefeld vil Stora Enso være på plass med 60 medarbeidere som utfører frivillig arbeid under konkurransene. Selskapet skal også ha en utstilling der Stora Ensos fornybare produkter presenteres som et alternativ til fossilbaserte materialer.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red