Stora Enso og Microsoft i samarbeid om emballasje

PUBLISERT: 7 november 2017
OPPDATERT: 26 januar

For å kunne tilby sine kunder over hele verden tilgang til skybaserte løsninger for intelligent emballasje, har Stora Enso inngått et samarbeid med Microsoft.

Stora Ensos løsninger for intelligent emballasje bruker Microsoft Azure, som er en ledende skyplattform for forretningsdigitalisering.

RFID og NFC
Med den globale og skalerbare skyplattformen fra Microsoft kan man på enn trygg måte samle inn og analysere data for kunder som investerer i intelligente emballasjeløsninger.

Stora Ensos løsninger for intelligent emballasje benytter RFID for å spore og validere produkter gjennom hele verdikjeden. Teknologien gjør det også mulig for merkevareeierne å kommunisere med sluttbrukerne via smarttelefoner som har støtte for NFC.

Håndtering og analyse av store mengder data er en vital del av intelligente emballasjeløsninger. Gjennom Microsofts skytjeneste samles alle data inn for analyser med mål om å øke effektiviteten for bedriftene.

Skalerbart og pålitelig
– Microsoft Azure er en skalerbar og pålitelig plattform for oss og våre globale kunder, sier Teemu Salmi, Chief Information Officer i Stora Enso.

– Emballasjedata kan nå samles inn og analysers hvor som helst, noe som gir våre kunder tilgang til store mengder verdifull informasjon om alt fra verdikjeden til forbrukeratferd. En kombinasjon av fornybar emballasje og skybaserte løsninger, hjelper bedriftene å bli mer effektive og lønnsomme.

Marc Jalabert, som er sjef for Marketing & Operations i Microsoft Western Europe sier at Microsoft er stolte over å samarbeide med Stora Enso i den nye æraen for intelligent emballasje.

Internet of Things
– Microsoft Azure leverer tjenester innenfor Internet-of-Things (IoT). Dette kan Stora Enso bruke til å forbedre sitt kundetilbud gjennom rask tjenesteutveskling, skalerbarhet og global rekkevidde, sier Jalabert.

– Stora Ensos intelligente emballasjer er et utmerket eksempel på den nye typen av innovative tjenester som er mulige med Microsoft Azure-plattformen.

Stora Enso og Microsoft er for tiden involvert i flere prosjekter for intelligent emballasje med store internasjonale selskaper i forskjellige bransjer.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red