Stora Enso lanserer digital markedsplass for emballasje

PUBLISERT: 4 mai 2020
OPPDATERT: 26 januar

David Ekberg, leder for divisjonen Packaging Solutions i Stora Enso.|David Ekberg, leder for divisjonen Packaging Solutions i Stora Enso.|Mikael Fristedt Westre er leder for Box Inc.

Box Inc er en B2B markedsplass for bølgepappemballasje som skal gjøre det lettere for kunder å finne løsninger på nett.

Samtidig skal den nye markedsplassen gjøre det lettere for leverandørene å finne nye kunder uten å måtte designe sine egne nettportaler.

Digital kjøpeprosess
Mikael Fristedt Westre er leder for Box Inc.

– Box Inc digitaliserer den tradisjonelle prosessen mellom kjøpere og selgere av emballasje, sier Mikael Fristedt Westre, leder for Box Inc.

– Etter hvert som kundene forventer digital convenience, tilbyr vi en smart løsning som reduserer tidsbruk og den innsatsen som kreves for å finne det beste tilbudet.

Box Inc er lansert i Tyskland, som er det største markedet i Europa for bølgepappemballasje. Planen er å ekspandere til andre markeder i Europa. Kunder som handler via Box Inc får ikke noe påslag på prisen, og betalingen blir håndtert sikkert.

Inntjeningen sikres ved at leverandøren betaler en kommisjonsavgift for de aktuelle ordrene. Box Inc er heleid av Stora Enso men jobber som en egen juridisk enhet og eget varemerke.

– Box Inc avspeiler Stora Ensos tilstedeværelse i markedet og kunnskap om bølgepappindustri. Vi går foran med digitalisering av vår bransje, og Box Inc er et eksempel på en plattform som gir merverdi for både leverandører og kunder, sier David Ekberg, leder for divisjonen Packaging Solutions i Stora Enso.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar