Stora Enso lanserer e-TALES i bølgepapp

PUBLISERT: 9 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

På Empack-messen i Stockholm hadde Stora Enso Packaging Solutions verdenspremiere for en hel serie med bølgepappemballasje rettet mot e-handel.

– Vi har utviklet en perfekt produktportefølje for e-handelen i samarbeid med forbrukere og øvrige aktører i verdikjeden for å møte behovet fra aktører i e-handelen, forteller Nils von Essen, markedssjef i Stora Enso Packaging Solutions.

– Vi har utviklet designen for å få det beste ut av emballasjen. Sortimentet bygger på svar fra 200 forbruker om hvordan de bruker e-handelsemballasje og hvilke ønsker de har, samt på dybdeintervjuer med e-handelsbedrifter.

Det nye emballeringskonseptet kalles e-TALES med tillegget Online Packaging Solutions, som igjen har tre kategorier: Packaging Features+, Packaging Basics og Utilities Warehouse.

– I den første kategorien finnes en rekke smarte løsning som gir kundene fleksible muligheter, sier Nils von Essen.

Han viser et eksempel på en emballasje som kan leveres uten trykk dersom kunden vil, men der man senere kan legge trykket på en sleeve som også låser emballasjen. Det kalles for BrandBuckle.

Også i basissortimentet er det mange valg. For eksempel kan man la være å trykke på utsiden av den brune esken men samtidig ha overraskende trykk på innsiden. Dette blir en del av det omtalte begrepet «unboxing experience».

Utilities Warehouse-sortimentet er som navnet tilsier, løsninger hos e-handelsbedriftene.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex