Stor interesse for virtuell versjon av interpack-konferansen i mai

PUBLISERT: 26 juni 2020
OPPDATERT: 26 januar

Sappi gjennomførte en virtuell versjon av interpack I perioden 6. til 31. mai (foto: Sappi). |

Sappis virtuelle interpack-konferanse fikk over 2.000 deltakere på 720 minutter med live-presentasjoner og mer enn 6.500 besøkende i messeperioden .


På konferansen presenterte Sappi ny utvikling og fremtidsprospekter i tillegg til dagens portefølje med emballasje og spesialpapir. De besøkende fikk mulighet til nettverksbygging og kontakt med salgsteamet i Sappi.

Over 2.000 deltakere fulgte live-sendingene 6.-7. mai (foto: Sappi).

Budskapet var at fremtidens emballasje er laget av bærekraftig, høykvalitets papir og andre generasjons barrierepair som sikrer optimal beskyttelse av matvarer. Emballasjen skal være fullt gjenvinnbar.

Sappi Guard er en serie med barrierepapirer uten spesialbelegg og laminering som kan gjenvinnes i papirstrømmen. Den integrerte barrieren sikrer at kvaliteten på de emballerte varene bevares.
I tillegg til andre generasjons barrierepapirer viste Sappi også papir som kan forsegles og kan brukes i en lang rekke emballasjetyper for mat og non-food. Bærekraftkonseptet ble også belyst på konferansen.

– Vi er overveldet av suksessen på vår første virtuelle interpack-konferanse, men vi gleder oss til å kunne ha direktekontakt igjen våren 2021 i Düsseldorf, sier Thomas Kratochwill, Vice President Sales & Marketing Packaging og Speciality Papers i Sappi Europe.

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors