Spesialdesignet kaffevariant hyller Oslo

PUBLISERT: 19 november 2018
OPPDATERT: 26 januar


Nescafé, verdens mest populære kaffe, hyller nå miljøvennlige Oslo, med en spesialdesignet utgave av boksen til Nescafé Azera.

– Nordmenn har alltid vært bortskjemt med kaffe av høy kvalitet, men den eventyrlige fremveksten til kaffebarene gjør at vanene endrer seg, forteller Angelika Rosenberg, kategorisjef for kaffe i Nestlé Norge. 

– Særlig unge kaffedrikkere er mer sofistikerte, nysgjerrige og villige til å betale mer per kopp kaffe, samtidig som de vil ha det enkelt. Med Nescafé Azera har vi møtt denne trenden.

Lansert i Norge i fjor
Nescafé Azera ble lansert på det norske markedet i fjor, og nå kommer Nescafé Azera Americano i en spesialutgave, der designen hyller Oslo. Det er den norske illustratøren Annette Halvorsen som står bak designet.

– I Oslo handler alt om sykling om dagen; på vei til jobb, når man handler, plukker opp barna og så videre. I designet mitt ville jeg gjenspeile dette, og vise at Oslo også er en veldig miljøvennlig by, sier Annette Halvorsen. 

Halvorsen er utdannet ved Statens håndverks- og kunstindustriskole i Oslo, og har i en årrekke laget illustrasjoner og design for ulike forlag, reklamebyråer, magasiner og aviser. 

Folk ønsker tilpassede produkter
– Det er en tydelig trend, ikke bare innen dagligvarer, at folk ønsker lokalt tilpassede produkter. Vi tilpasser allerede oppskriften på Nescafé Gull til norske smakspreferanser, og nå har vi laget en helt unik, norsk variant av Nescafé Azera, forteller Angelika Rosenberg.

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk. 

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. 

Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Kaffeknappen, Purina og Nestlé Health Science. 

 

 

Les mer

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Tidsgrensene fremskyves i US Plastics Pact

Vi har tidligere snakket om problemene mange store varemerkeeiere har med å levere på løfter om å redusere bruken av plastemballasje, bruke mer resirkulerte materialer og utforme dem riktig. I mange tilfeller har målåret vært 2025, og de fleste når det ikke. Den amerikanske plastpakten "US Plastics Pact" er et eksempel hvor målene nå skyves frem i tid.
dreamstime_m_21631432

EFI tenker utenfor boksen – lanserer unikt system for esketrykk

På Drupa presenterte EFI en løsning sammen med Packsize for personalisert fullfargetrykk på bølgepappemballasje.
EFI-3-1024x683

Drupa 2024 lokket til seg betydelig færre besøkende enn forventat

Da Drupa åpnet dørene for noen uker siden, var det åtte år siden sist messen ble arrangert. En pandemi kom i mellom. Nå foreligger besøkstallene og de var absolutt en skuffelse for Messe Düsseldorf.
Eingänge, entrance

Siste nytt

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Tidsgrensene fremskyves i US Plastics Pact

Vi har tidligere snakket om problemene mange store varemerkeeiere har med å levere på løfter om å redusere bruken av plastemballasje, bruke mer resirkulerte materialer og utforme dem riktig. I mange tilfeller har målåret vært 2025, og de fleste når det ikke. Den amerikanske plastpakten "US Plastics Pact" er et eksempel hvor målene nå skyves frem i tid.
dreamstime_m_21631432

EFI tenker utenfor boksen – lanserer unikt system for esketrykk

På Drupa presenterte EFI en løsning sammen med Packsize for personalisert fullfargetrykk på bølgepappemballasje.
EFI-3-1024x683

Drupa 2024 lokket til seg betydelig færre besøkende enn forventat

Da Drupa åpnet dørene for noen uker siden, var det åtte år siden sist messen ble arrangert. En pandemi kom i mellom. Nå foreligger besøkstallene og de var absolutt en skuffelse for Messe Düsseldorf.
Eingänge, entrance