Spesialdesignet kaffevariant hyller Oslo

PUBLISERT: 19 november 2018
OPPDATERT: 26 januar


Nescafé, verdens mest populære kaffe, hyller nå miljøvennlige Oslo, med en spesialdesignet utgave av boksen til Nescafé Azera.

– Nordmenn har alltid vært bortskjemt med kaffe av høy kvalitet, men den eventyrlige fremveksten til kaffebarene gjør at vanene endrer seg, forteller Angelika Rosenberg, kategorisjef for kaffe i Nestlé Norge. 

– Særlig unge kaffedrikkere er mer sofistikerte, nysgjerrige og villige til å betale mer per kopp kaffe, samtidig som de vil ha det enkelt. Med Nescafé Azera har vi møtt denne trenden.

Lansert i Norge i fjor
Nescafé Azera ble lansert på det norske markedet i fjor, og nå kommer Nescafé Azera Americano i en spesialutgave, der designen hyller Oslo. Det er den norske illustratøren Annette Halvorsen som står bak designet.

– I Oslo handler alt om sykling om dagen; på vei til jobb, når man handler, plukker opp barna og så videre. I designet mitt ville jeg gjenspeile dette, og vise at Oslo også er en veldig miljøvennlig by, sier Annette Halvorsen. 

Halvorsen er utdannet ved Statens håndverks- og kunstindustriskole i Oslo, og har i en årrekke laget illustrasjoner og design for ulike forlag, reklamebyråer, magasiner og aviser. 

Folk ønsker tilpassede produkter
– Det er en tydelig trend, ikke bare innen dagligvarer, at folk ønsker lokalt tilpassede produkter. Vi tilpasser allerede oppskriften på Nescafé Gull til norske smakspreferanser, og nå har vi laget en helt unik, norsk variant av Nescafé Azera, forteller Angelika Rosenberg.

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk. 

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. 

Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Kaffeknappen, Purina og Nestlé Health Science. 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red