Spesialdesignet kaffevariant hyller Oslo

PUBLISERT: 19 november 2018
OPPDATERT: 26 januar


Nescafé, verdens mest populære kaffe, hyller nå miljøvennlige Oslo, med en spesialdesignet utgave av boksen til Nescafé Azera.

– Nordmenn har alltid vært bortskjemt med kaffe av høy kvalitet, men den eventyrlige fremveksten til kaffebarene gjør at vanene endrer seg, forteller Angelika Rosenberg, kategorisjef for kaffe i Nestlé Norge. 

– Særlig unge kaffedrikkere er mer sofistikerte, nysgjerrige og villige til å betale mer per kopp kaffe, samtidig som de vil ha det enkelt. Med Nescafé Azera har vi møtt denne trenden.

Lansert i Norge i fjor
Nescafé Azera ble lansert på det norske markedet i fjor, og nå kommer Nescafé Azera Americano i en spesialutgave, der designen hyller Oslo. Det er den norske illustratøren Annette Halvorsen som står bak designet.

– I Oslo handler alt om sykling om dagen; på vei til jobb, når man handler, plukker opp barna og så videre. I designet mitt ville jeg gjenspeile dette, og vise at Oslo også er en veldig miljøvennlig by, sier Annette Halvorsen. 

Halvorsen er utdannet ved Statens håndverks- og kunstindustriskole i Oslo, og har i en årrekke laget illustrasjoner og design for ulike forlag, reklamebyråer, magasiner og aviser. 

Folk ønsker tilpassede produkter
– Det er en tydelig trend, ikke bare innen dagligvarer, at folk ønsker lokalt tilpassede produkter. Vi tilpasser allerede oppskriften på Nescafé Gull til norske smakspreferanser, og nå har vi laget en helt unik, norsk variant av Nescafé Azera, forteller Angelika Rosenberg.

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk. 

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. 

Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Kaffeknappen, Purina og Nestlé Health Science. 

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David