Smurfit Kappa utvider med digitaltrykk fra HP i Europa

PUBLISERT: 6 august 2018
OPPDATERT: 26 januar

Bølgepappleverandøren Smurfit Kappa fortsetter å bruke digitaltrykk med oppsiktsvekkende resultater i emballasjeindustrien. Nå installeres åtte nye presser.

På anlegg rundt om i Europa skal Smurfit Kappa nå installere åtte HP Scitex digitalpresser for bølgepapp.

De nye pressene gjør det lettere å gjengi fantastisk grafikk som får displayer og reklameemballasje til å våkne til liv. Pressene kan også brukes til å kjøre korte serier for å møte behovet for kortere ledetider hos merkevareeierne. 

Installasjoner rundt om i Europa
Smurfit Kappa har installert trykkpresser for bølgepapp med Scitex HDR-teknologi – HP Scitex 11000, HP Scitex 15000 og HP Scitex 17000 på sine anlegg i Belgia, Danmark, Frankrike, Portugal, Polen og Storbritannia. Flere installasjoner er planlagt i Storbritannia og Nederland.

– Den allmenne oppfatningen er at bølgepappbransjen er klar for å gå digitalt, sier Edwin Goffard, COO for bølgepapp og konvertering i Smurfit Kappa Europa.

– Vi bruker HPs digital løsninger på mange av våre anlegg for å kunne tilby markedsledende løsninger til våre kunder.

Høy kvalitet ved høy hastighet
Cristobal Macedo, adm. Dir, for HP PageWide Industrial Business EMEA, sier at de er glade for å kunne møte Smurfit Kappas krav til trykkteknologi gjennom tre års samarbeid.

– HP Scitex HDR-trykkpresser gir kundene både høy hastighet og høy kvalitet, uten at de høye kvalitetskravene blir lidende av produksjonsårsaker.

Digitaltrykk har økt markedsføringskapasiteten både for displayer og emballasje. Evnen til å stå fram i hyllene forsterkes av den grafiske fleksibiliteten og kvaliteten på de nye HP-pressene.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red