Smurfit Kappa lanserer papirkurver for frukt og bær

PUBLISERT: 12 mars 2021
OPPDATERT: 26 januar


Porteføljen består av 100 prosent resirkulerbare, fornybare og biologisk nedbrytbare modeller basert på papir.


«Safe&Green»-porteføljen er Smurfit Kappas papirbaserte, bærekraftige løsning for å erstatte plastemballasje for frukt og bær, og består av unike design som er 100 prosent fornybare, resirkulerbare og biologisk nedbrytbare.

Papirbaserte kurver er populære

Smurfit Kappa har nylig gjennomført forskning som avdekket at kundene foretrekker frukt- og bærkurver som kombinerer god produktsynlighet og bærekraft. Mer enn halvparten (58 %) av respondentene oppga at dette var de viktigste attributtene ved slik emballasje.

Undersøkelsen avdekket også at 75 prosent av forbrukerne som deltok, mener at papirbaserte kurver er et bærekraftig valg. Dette bekreftes av de nye tallene fra Eurostat, som viser at 83 prosent av papirbasert emballasje faktisk går til resirkulering.

Som følge av dette velger både produsenter og forhandlere i økende grad bærekraftige emballasjeløsninger for frukt, bær og grønnsaker som innfrir en rekke ulike kundebehov.

Arco Berkenbosch, ansvarlig for innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa Europa, sa følgende om lanseringen:
Arco Berkenbosch, Smurfit Kappa.

– Undersøkelsene våre viser at forbrukere over hele Europa har en preferanse i retning av bærekraftig emballasje når de handler frukt og grønt.

– Safe&Green-porteføljen gir både produsenter og forhandlere et attraktivt utvalg med bærekraftige kurver som lar dem imøtekomme disse kundepreferansene direkte.

Safe&Green-porteføljen med frukt- og bærkurver består av emballasjeløsninger som kan tas i bruk umiddelbart. Kundene har også mulighet til å utvikle skreddersydde design som passer deres unike behov.

– Etterspørselen etter bærekraftige kurver som ikke bare er i samsvar med utviklingen av nye forskrifter, men som også er robuste, hygieniske og gir god produktsynlighet, vil bare fortsette å øke, sa Berkenbosch.

– Ved å samarbeide med kundene våre om å utvikle skreddersydd design som innfrir kundenes unike behov, i tillegg til den eksisterende porteføljen med ferdigutviklede løsninger, kan vi gi kundene unike og bærekraftige løsninger som hjelper dem å oppnå økt salg, optimalisere forsyningskjeden og til syvende og sist gjøre virksomheten mer bærekraftig.

 

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x