Porteføljen består av 100 prosent resirkulerbare, fornybare og biologisk nedbrytbare modeller basert på papir.
«Safe&Green»-porteføljen er Smurfit Kappas papirbaserte, bærekraftige løsning for å erstatte plastemballasje for frukt og bær, og består av unike design som er 100 prosent fornybare, resirkulerbare og biologisk nedbrytbare.
Papirbaserte kurver er populære
Smurfit Kappa har nylig gjennomført forskning som avdekket at kundene foretrekker frukt- og bærkurver som kombinerer god produktsynlighet og bærekraft. Mer enn halvparten (58 %) av respondentene oppga at dette var de viktigste attributtene ved slik emballasje.
Undersøkelsen avdekket også at 75 prosent av forbrukerne som deltok, mener at papirbaserte kurver er et bærekraftig valg. Dette bekreftes av de nye tallene fra Eurostat, som viser at 83 prosent av papirbasert emballasje faktisk går til resirkulering.
Som følge av dette velger både produsenter og forhandlere i økende grad bærekraftige emballasjeløsninger for frukt, bær og grønnsaker som innfrir en rekke ulike kundebehov.
Arco Berkenbosch, ansvarlig for innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa Europa, sa følgende om lanseringen:
– Undersøkelsene våre viser at forbrukere over hele Europa har en preferanse i retning av bærekraftig emballasje når de handler frukt og grønt.
– Safe&Green-porteføljen gir både produsenter og forhandlere et attraktivt utvalg med bærekraftige kurver som lar dem imøtekomme disse kundepreferansene direkte.
Safe&Green-porteføljen med frukt- og bærkurver består av emballasjeløsninger som kan tas i bruk umiddelbart. Kundene har også mulighet til å utvikle skreddersydde design som passer deres unike behov.
– Etterspørselen etter bærekraftige kurver som ikke bare er i samsvar med utviklingen av nye forskrifter, men som også er robuste, hygieniske og gir god produktsynlighet, vil bare fortsette å øke, sa Berkenbosch.
– Ved å samarbeide med kundene våre om å utvikle skreddersydd design som innfrir kundenes unike behov, i tillegg til den eksisterende porteføljen med ferdigutviklede løsninger, kan vi gi kundene unike og bærekraftige løsninger som hjelper dem å oppnå økt salg, optimalisere forsyningskjeden og til syvende og sist gjøre virksomheten mer bærekraftig.