Smurfit Kappa Columbia partner med World Wildlife Fund (WWF)

PUBLISERT: 24 august 2020
OPPDATERT: 26 januar

Panda-varemerket til WWF blir å finne på papirposer som er produsert av Smurfit Kappa.

Innenfor rammene av avtalen skal begge organisasjonene jobbe sammen for å gjenopprette, utvide og beskytte skoger og økosystemer.

Dette skal skje gjennom å fortsette å fremme bærekraftige metoder i skogsindustrien, økte overvåkningssystemer for å stoppe illegal avvirkning og et nært samarbeid med de colombianske nasjonalparkene.

Høyest mulig bærekraftstandard

World Wildlife Fond (WWF) er en av de ledene globale naturvernorganisasjonene med seks millioner medlemmer og virksomheter i over 120 land verden over.
Partnerskapet er i tråd med Smurfit Kappas engasjement for høyest mulig bærekraftstandard når det gjelder miljø og somfunn der selskapet har virksomhet. Samarbeidet innebærer at WWFs varemerke med den ikoniske pandaen skal brukes på kommersielle papirposer produsert av Smurfit Kappa.

Papirposene som produseres av jomfruelig fiber fra fornybare trær som kommer fra kommersielle skogsplantasjer er 100 prosent gjenvinnbare, biologisk nedbrytbare og FSC-sertifiserte.
I en kommentar sier Juan Guillermo Castaneda, CEO i Smufit Kappa Americas, at den nye alliansen er et bevis for at bærekraft er sentralt i selskapets virksomhet.

– Smurfit Kappa har et dypt engasjement for den sirkulære økonomien og bidrar til de samfunnene vi virker i.

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa