I Epernay i Frankrike har Smurfit Kappa åpnet sitt andre Bag-in-box Experience Center for flytende produkter som vin, meierivarer, juice og flytende egg.
Opplevelsessenteret åpnet i oktober som en del av 40-årsjubileet for selskapets bag-in-box-divisjon. Smurfit Kappa har fra før et slikt senter i Ibi i Spania, og til sammen har selskapet 18 Experience Centers inkludert Global Experience Centre i Schiphol i Amsterdam.
Viser hele spekteret av muligheter
Dominique Gesat, som er daglig leder i Smurfit Kappa Bag-in-Box Epernay sier at kunder kan evaluere produksjonsprosessene på senteret og se standardene som er tatt i bruk for Bag-in-Box opp gjennom årene.
– Våre produksjonsfabrikker er sertifiserte over hele verden og anerkjente for sitt moderne utstyr og strenge prosedyrer for å sikre at reglene for matemballasje blir fulgt, sier han.
Opplevelsessenteret fungerer som sted der kundene får hands on-opplevelser av spekteret av muligheter som finnes med Bag-in-Box-teknologien. Det inkludere tekniske nyheter, laboratorium, interaktive utstillinger av film, tappekraner og esker, samt teknisk ekspertise.
Viser frem fabrikken på en ny måte
Veronika Necasova i markedsavdelingen til Smurfit Kappa Bag-in-Box sier at senteret ikke vil ansette flere mennesker til å betjene opplevelsessenteret.
– Dette er en ny måte å vise frem fabrikken til våre kunder på og gi dem en komplett reise når det gjelder bag-in-box, fra produksjon til kvalitetstesting og fylling til markedsapplikasjoner, sier hun.
– Kundene vil kunne se produksjonsmaskiner for poser, fyllemaskiner og laboratoriemaskiner, som viser hvordan vi tester posene.