Suzann «Tutta» Pettersen er bærekraftambassadør for selskapet Drink Cool som nå lanserer vann på kartong fra Tetra Pak.
– Vi er første med dette på det norske vannmarkedet, forklarer Andreas Hatlevik, grunnlegger av Drink Cool. Han mener at Norge henger etter på dette området.
– Kartongflasken lanseres som et alternativ til PET-flasker til kjølt vann i tre smaksvarianter, sier han.
Målet er å komme inn med produktet i dagligvarehandelen og convenience-markedet.
Harald Maartmann, CEO og Co-founder, legger til at målet er å satse internasjonalt.
– Vi har allerede vært på messe i Kina med god respons. Hit skal vi sende en prøvesending på noen titalls tusen vann når første linje er produsert. Vi ser også på Sør-Korea hvor vi har gode kontakter.
En spesialitet med kartongflasken er en SnapCool-logo som ved scanning med smarttelefon sender brukeren til SnapChat, der han eller henne blir møtt med ønsket innhold.