Sky-samarbeid skal hjelpe detaljhandelen gjennom krisen

PUBLISERT: 12 mai 2020
OPPDATERT: 26 januar

Zalando åpner sin skyplattform slik at varer kan sendes rett fra fysiske butikker.

Detaljhandelen er hardt rammet av nedstenging og ordresvikt i mange land . Zalando vil nå åpne sin skyplattform for fysiske butikker i tillegg til netthandel.

Zalando, Europas ledende nettplattform for moter og livsstil, benytter skyplattformen Centiro til å kombinere fysiske butikker med netthandel. Under krisen har de akselerert oppskaleringen av plattformen.

– Koronautbruddet har gitt detaljhandelen en utfordring og en forandring vi ikke har sett maken til før, sier Niklas Hedin, CEO i Centiro.

– Vi katalyserer og hjelper Zalando med å øke hastigheten på deres Connected Retail-program for å koble butikkene med Zalandos evne til å selge på nett. På denne måten kan klassisk handel sameksistere med netthandel.

Connected Retail åpnes for fysiske butikker

Zalando åpner nå sin Connected Retail-plattform for fysiske butikker, slik at de kan fullføre ordre fra Zalandos kunder og sende varer direkte fra butikkene. Connected Retail er åpen for alle detaljkjedene og merkevarer med fysiske butikker som fører produkter som selges hos Zalando.

– Nedstengingen har påvirket detaljhandelen over hele Europa, fastslår Carsten Keller, VP Direct-to-Consumer, Zalando SE.

– Med Connected Retail har vi som mål å være en del av løsningen. Ved å støtte forhandlerne i disse vanskelige tidene, åpner vi for kommisjonssalg og økte utbetalinger. De siste ukene har vi mottatt hundrevis av forespørsler fra forhandlere som vil være med i programmet.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar