Detaljhandelen er hardt rammet av nedstenging og ordresvikt i mange land . Zalando vil nå åpne sin skyplattform for fysiske butikker i tillegg til netthandel.
Zalando, Europas ledende nettplattform for moter og livsstil, benytter skyplattformen Centiro til å kombinere fysiske butikker med netthandel. Under krisen har de akselerert oppskaleringen av plattformen.
– Koronautbruddet har gitt detaljhandelen en utfordring og en forandring vi ikke har sett maken til før, sier Niklas Hedin, CEO i Centiro.
– Vi katalyserer og hjelper Zalando med å øke hastigheten på deres Connected Retail-program for å koble butikkene med Zalandos evne til å selge på nett. På denne måten kan klassisk handel sameksistere med netthandel.
Connected Retail åpnes for fysiske butikker
Zalando åpner nå sin Connected Retail-plattform for fysiske butikker, slik at de kan fullføre ordre fra Zalandos kunder og sende varer direkte fra butikkene. Connected Retail er åpen for alle detaljkjedene og merkevarer med fysiske butikker som fører produkter som selges hos Zalando.
– Nedstengingen har påvirket detaljhandelen over hele Europa, fastslår Carsten Keller, VP Direct-to-Consumer, Zalando SE.
– Med Connected Retail har vi som mål å være en del av løsningen. Ved å støtte forhandlerne i disse vanskelige tidene, åpner vi for kommisjonssalg og økte utbetalinger. De siste ukene har vi mottatt hundrevis av forespørsler fra forhandlere som vil være med i programmet.