SIPA lanserte et nytt strekkblåsesystem for PET

PUBLISERT: 8 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

På Drinktec 2017 i München lanserete SIPA en ny PET-prosesseringsteknologi. XTRA gir høyere utbytte, bredere prosessvinkel og redusert energiforbruk.

I tillegg skal XTRA være svært fleksibelt og lett å bruke, samtidig som det er kompatibelt med andre maskiner oppstrøms og nedstrøms.

Resultat av forskning og ekspertise
– Med over 30 års erfaring er SIPA blitt den teknologiske målestokken for produksjon, fylling og pakking av PET-beholdere, skriver selskapet i en pressemelding.

– XTRA er resultatet av ekspertise, konstant forskning og konsentrert prosessinnovasjon.
Kapasiteten for XTRA er 2.550 flasker per time per kavitet. Med slike tall kan man redusere antallet former, redusere skiftetiden og redusere investeringskostnadene.

Prosessvinkelen på den nye XTRA er 200 grader, en verdi som overgår eksisterende utstyr med 15 prosent og gjør det mulig å produsere høykvalitets flasker også ved høy hastighet.

Komplekse beholdere med høy nøyaktighet
Den vide prosessvinkelen gjør det mulig å påføre høytrykksluft i inntil 0,8 sekunder, og dermed kan man produsere komplekse beholdere med høy nøyaktighet.

XTRA kan produsere flasker i volumer fra 0,2 til 3,5 liter, med halsstørrelser fra 28 og 38 mm.
Systemet er designet for å gjøre operatørenes jobb enklere i tillegg til optimert strømforbruk, reduserte driftskostnader og høy ytelse.

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors