Sett på Scanpack: Seks trinn for økt salg

PUBLISERT: 21 oktober 2015
OPPDATERT: 26 januar
|

Smurfit Kappa kjører et show på sin stand hvor det viser sin nye metode for produktutvikling og simulering. Gjennom seks trinn viser de hvordan man kan designe emballasje som selger produktet bedre i butikken.

– Vi har tatt utgangspunkt i potetgull fra Monster-Chips som ikke klarte å skille seg ut i butikken. Ved hjelp av vår prosess kom vi opp med en løsning, sier Amund Aalstad i Smurfit Kappa Norpapp.

I sin demonstrasjon deltar medarbeidere fra både Danmark, Norge og Sverige, der man viser hvordan man kan plukke designløsninger fra konsernets mange desinger og kjøre 3D-simulering av produktets fremtoning i en virtuelle butikk.

– Det gjelder å skape et blikkfang gjennom salgsklar emballasje ved hjelp av farger og enkel informajson, sier Aalstad.

Gjennom simuleringen kan man enkelt se hvordan endret farge endrer produtkets helhetlige fremtoning i hyllen.

Dersom du kan sette av en halvtime er dette vel anvendt tid for alle som ønsker ideer til hvordan man kan øke salget. Det kan være lurt å registre seg som deltaker på ønsket tidspunkt på forhånd.

Stand: E02:21

 

 

Les mer

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Rapporter fra Returkartonglotteriet

Selv om 7 av 10 nordmenn kjenner til Returkartonglotteriet, er det fortsatt bare 2 av 10 som pleier å delta. Det er likevel mange flere enn i fjor.
gunnar-moen

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Dow skjærer bort 1 500 årsverk globalt

Dow har annonsert planer om å kutte arbeidsstyrken med 1500 jobber globalt som en del av en plan for å levere 1 milliard dollar i kostnadsbesparelser per år. Planen inkluderer også en reduksjon på 500-700 millioner dollar i direkte kostnader, primært fokusert på kjøpte tjenester og tredjeparts kontraktsarbeid.
Dow-HQ-main_ix

Siste nytt

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Rapporter fra Returkartonglotteriet

Selv om 7 av 10 nordmenn kjenner til Returkartonglotteriet, er det fortsatt bare 2 av 10 som pleier å delta. Det er likevel mange flere enn i fjor.
gunnar-moen

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Dow skjærer bort 1 500 årsverk globalt

Dow har annonsert planer om å kutte arbeidsstyrken med 1500 jobber globalt som en del av en plan for å levere 1 milliard dollar i kostnadsbesparelser per år. Planen inkluderer også en reduksjon på 500-700 millioner dollar i direkte kostnader, primært fokusert på kjøpte tjenester og tredjeparts kontraktsarbeid.
Dow-HQ-main_ix