
Smurfit Kappa kjører et show på sin stand hvor det viser sin nye metode for produktutvikling og simulering. Gjennom seks trinn viser de hvordan man kan designe emballasje som selger produktet bedre i butikken.
– Vi har tatt utgangspunkt i potetgull fra Monster-Chips som ikke klarte å skille seg ut i butikken. Ved hjelp av vår prosess kom vi opp med en løsning, sier Amund Aalstad i Smurfit Kappa Norpapp.
I sin demonstrasjon deltar medarbeidere fra både Danmark, Norge og Sverige, der man viser hvordan man kan plukke designløsninger fra konsernets mange desinger og kjøre 3D-simulering av produktets fremtoning i en virtuelle butikk.
– Det gjelder å skape et blikkfang gjennom salgsklar emballasje ved hjelp av farger og enkel informajson, sier Aalstad.
Gjennom simuleringen kan man enkelt se hvordan endret farge endrer produtkets helhetlige fremtoning i hyllen.
Dersom du kan sette av en halvtime er dette vel anvendt tid for alle som ønsker ideer til hvordan man kan øke salget. Det kan være lurt å registre seg som deltaker på ønsket tidspunkt på forhånd.
Stand: E02:21