Profil Emballasje tar steget fra gaveesker til volumarkedet for grønnnsaker og andre forbrukerprodukter. – Vi kan tilby kortreist og skreddersydd emballasje i et marked som er basert på standardemballasje fra Kina.
Profil Emballasje AS omtales som en av emballasjebransjens best bevarte hemmeligheter gjennom sin 22-årige eksistens i bygda Vaksdal i Hordaland. Nå føler de at tiden er mode for å tilby tilby sine produkter til volummarkedet.
– Vi ønsker å bruke vår kompetanse til å tilby emballasje for frukt og grønt, sier daglig leder Nils Henrik Møen og markedssjef Inge Bjarte Einarsen.
Folk vil ha kortrest emballasje
Profil Emballasje har bygget opp sin virksomhet med gaveesker, der de stanser og limer esker i kartong med offsettrykk og preg, med innlegg i termoformet plast. De leverer også plastemballasje til matindustrien.
– Vi får en del signaler om at folk ønsker kortreist embalallasje. Derfor vil vi nå tilby vår emballasje for frukt og grønt, et marked som er dominert av standardemballasje fra Kina, sier Nils Henrik Moen og Inge Bjarte Einarsen.
Selskapet har investert mye i nytt produksjonsutstyr i Vaksdal og ønsker å satse i et marked som opplever lang leveringstid og ugunstige valutakurser.
Just in time
– Vi kan levere just-in-time og respondere raskt på henvendelser. Dermed slipper kundene å måtte lagre forsendelser for flere måneders forbruk, sier Møen.
Profil Emballasje er også villige og kompetente til å være med på produktutvikling og innovasjon sammen med sine kunder.
Møt dem på Scanpack: F01:50